Club 3D Radeon HD 7870 royalKing Review

illean 4 januari 2014, 425 views

Club 3D Radeon HD 7870 royalKing

Pluspunten

• Geluid
  • Kwaliteit

Minpunten

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Omdat ik op internet weinig reviews vond en degene die ik las niet volledig over kwamen met wat ik uiteindelijk in handen kreeg schrijf ik deze review. Let op. Deze review is alleen aanvullend op de andere reviews die ik gevonden heb (tweakers en een shitload aan andere via google). Vandaar dat hij wat beknopt

De kaart doet het geweldig goed als je voor prijs/kwaliteit gaat. Dus tot dusver kloppen de reviews. Wat ik veel las is dat de Club3d HD7870 veel lawaai maakte (de review van Tweakers sprak dit tegen, maar andere weer niet). De kaart is zeer stil. Of dit na enige slijtage nog zo is kan ik natuurlijk nog niet zeggen.

Battlefield 4 kan ik op high draaien zonder problemen (merkbare haperingen). Kan je helaas geen FPS geven maar reken maar dat deze goed is. Zelf voor Call of Duty Ghosts (singleplayer). Deze hapert soms wel. Maar dit is nauwelijks, snel over en daarbij moet ik CoD nog goed afstellen. Daarbij vind ik dit geoorloofd aangezien het geen, zo geheten, high-end kaart is.

Ben zeer blij met deze kaart. Skryim is nog nooit zo mooi geweest en voelt als nieuw aan. Ik raad deze kaart aan. Prijs/kwaliteit is goed. Hij is stil.

Heb jij ook een Club 3D Radeon HD 7870 royalKing?

Ben op het moment bezig met het maken van een ''budget-systeempje''. Misschien na je review toch het overwegen waard om een paar tientjes extra te spenderen en een 7870 te halen.
Ik zou dan toch echt voor een R9 270X gaan.

in combinatie met MSI Afterburner haal je hier veel meer pret uit en loop je niet een generatie kaarten achter. Wat altijd positief is natuurlijk.

Te vinden dus--> hier

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 5 januari 2014 14:55]

Als je meer geld uit wil en kan uitgeven zou ik ook de R9 270X pakken. Ik had de 25 extra er niet voor over omdat ik dit een prima kaart vind voor wat ik wil. Overclocken is iets wat ik liever niet doe vandaar deze keuze.
Ik heb mij laten vertellen dat de Radeon R9 270X videokaart gebaseerd is op de bestaande Pitcairn GPU en in feite een een Radeon HD 7870 is.

In die zin begrijp ik niet dat je aangeeft dat deze kaart een generatie achter loopt. Het is volgens mij dezelfde GPU en daarmee is geen sprake van een generatie verschil.
PCB is anders, Drivers maken er anders gebruik etc.
Het gebeurt regelmatig dat een GPU opnieuw gebruikt wordt. Zo is de GTX770 de oude GTX680 van Nvidia.