Specificaties 15,4" (1280x800), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus X56TR-AP039C Review

Chantal.Bakker 4 mei 2009, 1.868 views

Asus X56TR-AP039C

Pluspunten

• Heel stil
  • Extra beveiliging tijdens het inloggen (gezichtsherkenning en vingerafdruk), Ik log zelf altijd in via vingerafdruk in omdat het zo snel gaat.
  • Ziet er heel mooi uit (iedereen kijkt er altijd naar)
  • Wordt nauwelijks warm

Minpunten

• De push-open knop maakt *knak* geluid bij het openen
  • Schermresolutie is 1280x800. 1440x900 zou mooier geweest zijn.

Ik heb deze laptop nu al 1 maanden en ik heb het zonder uitzondering elke dag intensief gebruikt. Voor de prijs is het echt een top laptop. Windows VISTA heeft alles op 'maximum visual settings' staan en daar draait alles heel vloeiend. Zonder stroom kun je er ongeveer drie uur mee typen en internetten via wireless. Het speelt alle spellen zonder probleem. Ik heb de volgende spellen getest:

* World of Warcraft (met Lich King): Maximum resolutie, alle settings op maximum, meestal heb ik 60 fps, soms 80 fps, afhankelijk van waar ik ben en wat ik doe. Het speelt vloeiend en laad in seconden.

* Red Alert 3: Maximum resolutie, alle settings op low en/of medium, je krijgt standaard 30 fps ongeacht wat je doet. In de trein (zonder stroom) heb ik het voor 45 minuten gespeeld en kon nog wel een kwartier doorgaan zonder problemen (wireless was aan).

* My Sims: Maximum resolutie, alle settings op maximum, je fps zit altijd tussen 48-60 fps.

* Sims 2: Maximum resolutie, alle settings op maximum, speelt vloeiend.

Verder heb ik de laptop een keer 10 uur non-stop gebruikt en ik kon nauwelijks warmte voelen. Tijdens het gebruik is er maar 1 plek waar je warmte kunt voelen en dat is bij de ventilatieopening, rechts achter de laptop.

Het is een stille laptop die je nauwelijks kunt horen en het word nauwelijks warm. Met je vingerafdruk kun je altijd heel snel inloggen zonder je wachtwoord in te hoeven toetsen. Ik gebruik het altijd. Een nadeel is dat je altijd een *knak* geluid hoort als je het scherm opendrukt, maarja dat heb je ook bij andere laptops.

Heb jij ook een Asus X56TR-AP039C?

Is het je al opgevallen dat de mousepad bijna in het midden zit? Het lijkt (en volgens mij is het zo) dat je nu met je rechterhand heel schuin moet gaan typen of je hand ligt op de mousepad. Dit lijkt me niet erg praktisch... Wat zijn jou ervaringen hier in?

Misschien kun je nog wat testjes doen qua opstart snelheid van boot naar windows vista etc? :)
Ik ga kijken of ik nog wat extra's kan toevoegen. Wat betreft de mousepad, ik heb er nooit last van gehad en ik type best wel veel op mijn laptop. Ik gebruik overigens meestal een mini mouse.

[Reactie gewijzigd door Chantal.Bakker op 7 december 2008 18:26]

Zonder batterijen kun je er ongeveer twee uur mee typen en internetten via wireless.
Ik hoop dat je bedoeld met een batterij ;) Verder kan je doormiddel van FN+A de lichtsensor uitzetten. Bij mijn M50SA blijft hij dan ook gewoon uit tot dat ik hem weer handmatig aanzet.
Dank je wel, via asus software is het niet uit te zetten (lukt mij in ieder geval niet) maar met FN+A wel. :)
Ik heb ook zo'n laptop. En zoals peakaboo al zegt, is het enorm irritant dat de mousepad in het midden zit. Bij het typen ligt je hand continue op, of net langs het touchpad. Hierdoor maak je steeds ongewilde clicks, met soms erg irritante gevolgen.
Ook ik heb dezelfde problemen met auto-brightness.
Een ander probleem vind ik het toetsenbord, je moet de toeten vrij hard aanslaan, het komt regelmatig voor dat ik een paar lettertjes mis omdat de aanslag niet geregistreerd wordt. Na wat gewenning heb ik er minder last van, maar het komst nog steeds voor.
Verder ben ik erg tevreden met de laptop, ik kan me goed vinden in alle pluspunten die je opnoemt.
Let je dan wel op dat je niet te lang door werkt met een mini mouse. Langdurig gebruik of zeg maar permanent gebruik van je mini mouse kan namelijk leiden tot RSI. Zelf heb ik ook een mini mouse voor op reis, maar bij langdurig gebruik switch ik altijd over naar een normale muis. :)
Nu je het zegt... als ik lang doorwerk met mijn mini muis krijg ik veel pijn aan mijn hand.... Ik ben maar gestopt met het gebruiken ervan. :'(