Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

CM Storm Scout 2 Full Midnight Black Review

Ramoonster 4 januari 2014, 272 views

CM Storm Scout 2 Full Midnight Black

Pluspunten

• Cablemanagement
  • Koeling
  • Uiterlijk (persoonlijk natuurlijk)
  • Ruimte
  • Bouwkwaliteit
  • Mesh aan de voorkant
  • IO netjes weggewerkt onder klepje
  • LED aan/uit schakelaar

Minpunten

• Klein raam (persoonlijk)
  • Niet geweldig voor waterkoeling

De Cooler Master CMStorm Scout II heb ik gekocht voor mijn game pc, omdat hij er stoer en robuust uitziet, en het ook is.

De koelingsmogelijkheden zijn werkelijk waar fantastisch.
Standaard kwam die van mij met 1 120mm ventilator met rode leds, aan de achterkant.
Op de Cooler Master site staat dat er intotaal 8 ventilatoren in kunnen (1 onder, 2 voor, 2 boven, 1 achter en 2 op het zijpaneel), maar als je een 120mm radiator gebruikt voor je CPU, kun je er daar nog een ventilator op zetten.
En, op de verwijderbare HDD case kan je er nog een kwijt!
Dus genoeg ruimte voor lucht koeling, waterkoeling is het volgensmij niet een ideale kast voor, het zou wel werken waarschijnlijk maar er zijn een hoop betere kasten dan.

De Scout II voelt stevig aan, ookal is de voorkant en bovenkant van plastic.
Het handvat aan de bovenkant voelt ook niet aan alsof het snel zou afbreken.
, dus handig voor Lan-Party's.

Het raam in het zijpaneel is licht getint, waar ik zelf niet echt een fan van ben, maar je kan het waarschijnlijk wel omruilen met een volledig transparant stuk polycarbonaat ofzo.
Ikzelf vind het raam wel een beetje aan de kleine kant, van mij mocht ie groter, hij is waarschijnlijk dit formaat zodat je alleen je ''mooie'' onderdelen ziet zitten (gedeelte van je moederbord, CPU en GPU), maar zelf maak ik hem later groter denk ik, over het hele zijpaneel ongeveer.

De voorkant is voor een groot gedeelte uit mesh met een stoffilter ervoor.
Dan vind ik het zelf niet mooi om daar een optische drive te zetten, je kan dan zelf een stealth diskdrive maken, of een externe optische drive gebruiken.

Bovenop aan de voorkant zit je IO netjes weggewerkt onder een schuifje, wat er erg netjes uitziet, iets verder naar achter zitten je aan/uit schakelaar, een reset switch en een knopje om je leds in je kast aan of uit te schakelen.

Mijn zijpaneel met het raam erin sluit niet helemaal goed aan, je moet hem stevig aandrukken om de gaten in het paneel, met het schroefdraad in de kast zelf te krijgen, dat is een beetje jammer maar ook geen ramp.

Je hebt echt hartstikke veel ruimte voor al je hardware, 8 Pci sloten (en 1 verticaal maar waarom dat is weet ik niet), een ATX of een mATX moederbord, een GPU van maximaal 399mm lang, 7 ruimtes voor hardeschijven (SSD's zou ik zelf achter op het moederbord plaatsen) en je kan er 3 optische drives in kwijt.
Je hebt niet alleen veel ruimte voor hardware maar ook voor kabels, cablemanagement in de Scout II is ook echt fantastisch!

Voor de prijs van ongeveer 70 Euro is het een hele goede kast, goede koeling, veel ruimte, goede bouwkwaliteit en persoonlijk vind ik hem er fantastisch uitzien.
Als je wat meer voor een ''simpele'' kast wil gaan zou ik de Corsair Carbide 300R nemen, want deze kast ziet er toch wel apart uit waar de een wel van houdt en de ander niet.

• Corsair AF120 White Led
  • Corsair H75
  • Corsair CX600M
  • Intel Core I5 4430
  • MSI GTX760 OC Edition
  • Gigabyte B85-HD3
  • WD Blue 1TB
  • LG GH24NSBO

Heb jij ook een CM Storm Scout 2 Full Midnight Black?

Had uw zoon misschien niet de normale Scout in plaats van de Scout II?
Ik weet ook niet hoe het zit in de Scout I, dus daar kan ik niks over zeggen.

Hier zie je dat de middelste HDD bay eruit gehaald is.
Klopt, dat was de versie1 van de CM Storm Scout.
Bedankt voor de afbeelding. Tja daar had de GPU wel ingepast.
Mijn zoon had een CM Storm Scout en daar paste de Gigabyte GTX 770 OC Windforce toch echt niet in. Kaartje is bijna 30cm lang. Hij heeft nu een HAF XM.
De drivebays waren niet verwijderbaar, of je moet echt aan het slopen met een dremel.
Bij de Storm Scout versie 2 dus wel?
Kun jij een foto of plaatje laten zien van een verwijderde HDD case?
Vond de CM StormScout wel een handige compacte kast. Vooral met die beugels bovenop. Maakt hem goed hanteerbaar. Ideaal voor LANparty's.

[Reactie gewijzigd door BazerK op 4 januari 2014 21:44]

dat verticale slot is zodat je er een fan-controller in kan hangen