Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY Review

Luctia 3 januari 2014, laatste update op 27 augustus 2016, 2.098 views

Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY

Goed toetsenbord, al heeft het hier en daar wel z'n krakkemikkigheden.

Pluspunten

• Steuntje
  • Scherm
  • G-Toetsen
  • Game-switch

Minpunten

• Headset plugjes werken niet echt als gewenst(Zie EDIT in volledige review)
  • Steun van plastic
  • Knoppen van scherm doen soms een beetje raar(Zie EDIT2 in volledige review)

Ik heb dit toetsenbord nu ongeveer 2 - 3 jaar, en dus ik denk dat ik een goede onderbouwde mening kan geven.

Algemeen
Over het algemeen vind ik het toetsenbord erg fijn. De redenen daarvoor komen voornamelijk terug in de andere kopjes, maar hier kan ik zeggen dat ik qua de basisprincipes erg tevreden ben. De toetsen werken goed en gaan lang mee, ik vind dat ze ook erg lekker typen. Erg fijn bij het typen van lange teksten als deze. Het is geen mechanisch toetsenbord, maar persoonlijk heb ik daar nooit echt het nut van ingezien.

Functies
Dit toetsenbord heeft verschillende handige en leuke functies. Ik zet ze hier even op een rijtje:
- G-Toetsen. G-Toetsen zijn programmeerbare toetsen. Dit betekent dat je met deze toetsen verschillende dingen kunt doen. Je kan bijvoorbeeld onder G1 stand-by zetten en op G2 afsluiten. Maar je kan bijvoorbeeld ook toetscombinaties instellen. Stel dat je voor een spel een vette toetscombinatie nodig hebt om een speciale move te doen, dan kan je deze hier ook onder zetten. Je kan er ook programma's mee opstarten. Kortom, the possibilities are endless. Ik vind zelf dat je toetsen niet bepaald op een fijne plek zitten, waar je ze snel kunt bereiken, maar aan de andere kant, waar kan je ze anders plaatsen. Er zijn 18 G-Toetsen en 3 macro's, dus dat maakt in totaal 54 programmeerbare toetsen.
- Muziek en geluid besturing. Dit onderdeel spreekt redelijk voor zich. Je kan met het gebied rechtsbovenin je muziek en geluid besturen. Je kan 'm muten, stoppen, spelen, pauzeren, volgende en vorige, zo'n beetje alles wat je nodig zou kunnen hebben. Er zitten ook naast het schermpje twee plugs voor een headset, mic en geluid, die apart te muten zijn.
- Scherm. Eindelijk, het meest geweldige ding van dit HELE toetsenbord(vind ik dan): het schermpje! Met dit schermpje kan je van alles doen. Je kan er het nieuws op lezen, je kan er de tijd op zien, je kan er profielen mee aan- en uitzetten, je kan je muziek zien, je hebt zelfs een stopwatch! Je kan met dit scherm werkelijk alle kanten op. Je kan, als je een gamer bent, bijvoorbeeld de stats van je game zien. Je kan ook zien hoe veel er van je RAM en CPU wordt gebruikt. En, als je een programmeur bent, kan je zelfs je eigen scherm-applicatie ontwikkelen! Ik vind 't gewoon erg cool.
- Overig. Er zit een schakelaar op waarmee je de Windows-toetsen uit kunt schakelen zodat je daar niet tijdens het gamen per ongeluk op drukt, en er zit een knop op om het led-licht te dempen. Je kan het led-licht in elke kleur instellen, zoals groen, blauw en rood. Er wordt ook een steuntje bij geleverd voor je handen, die je er op kan klikken. En er zitten twee verhogingsstanden op.

Software
Op de Logitech® website kan je software downloaden om de G-Toetsen en profielen in te stellen. De profielen zijn verschillende "saves" met verschillende G-Toetsen. Je kan ook schermaplicaties downloaden. Sinds een tijdje is word dat programma gebruikt voor alle G hardware van Logitech®(ik heb ook een G700s muis).

Beoordeling
Ik heb dit toetsenbord gekocht toen hij nog ¤80,- kostte, dus het heeft mij wel wat gescheeld, maar voor die prijs vind ik het een erg mooi toetsenbord.

EDIT:
Er zitten inputs in voor de headset, maar als je er een headset in doet, kan je het volume niet meer regelen voor de speakers, maar alleen voor de headset. die moet je dan dus apart via volumeregeling aanpassen. zo kan je bijvoorbeeld je gamegeluid door je headset laten komen en je muziek door je speakers, maar dat vind ik niet echt handig. (Bedankt -Moondust-!)
EDIT2:
Niet reageren of dubbel activeren. Zo roep je 't menu op, zo is 'ie weer weg.(Bedankt 4maself!)

Heb jij ook een Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY?

Wat bedoel je met "Headset plugjes werken niet echt als gewenst"?
er zitten inputs in voor de headset, maar als je er een headset in doet, kan je het volume niet meer regelen voor de speakers, maar alleen voor de headset. die moet je dan dus apart via volumeregeling aanpassen. zo kan je bijvoorbeeld je gamegeluid door je headset laten komen en je muziek door je speakers, maar dat vind ik niet echt handig.
'Knoppen van scherm doen soms een beetje raar' Zou je misschien een voorbeeld hiervan kunnen geven?
Niet reageren of dubbel activeren. Zo roep je 't menu op, zo is 'ie weer weg.