Specificaties HTPC, 8 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master HAF XB + Window Review

Mebus 3 januari 2014, laatste update op 3 januari 2014, 281 views

Cooler Master HAF XB + Window

Pluspunten

• 6 x 2.5"
  • Waterkoeler makkelijk te monteren
  • Handig uitneembare 3.5" plekken
  • Mooi raampje aan de bovenkant
  • Goede koeling

Minpunten

• Standaard fans lawaaierig
  • Lange voedingen een probleem

Omdat ik in mijn vorige kast (Corsair Carbide 500R White) niet alle ruimte gebruikten, de kast te groot vond, lomp, en lastig mee te nemen was heb ik deze kast aangeschaft omdat ie wat kleiner is en makkelijker mee te nemen is dankzij de handvatten :-)

Verder wou ik graag dat me moederbord horizontaal kwam te liggen zodat mijn videokaart geen geluid (bekend probleem bij de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC) maakt.

Inbouwen

Het inbouwen ging oké op de voeding na, deze kwam erg dicht tegen het printplaatje waarmee je 2 harde schijven kan aansluiten. Ik had van tevoren dan ook niet gekeken naar maximale lengtes, dit is dus nog wel slim om even van te voren te doen als je deze kast wilt kopen. Naast dat heb ik aan 2 x 3.5" plekken genoeg en ga ik later meer doen met de 2.5" plekken (zitten nu al 2 SSDs in). Voor degene die dus meer 3.5" plekken willen kunnen eventueel nog 2 x 5.25" of 1 x 5.25" plekken omdraaien naar 3.5", maar dat moet dan wel apart bestelt worden natuurlijk. Verder ging het monteren van mijn waterkoeler makkelijker dan bij m'n vorige behuizing wat ik dus ook zeker een pluspunt vind! Het kan hier en daar nog wel wat krap zijn met je handen.

Koeling

De fans van de behuizing aan de voorkant heb ik vervangen met mijn eigen fans en deze blazen de wind van buiten naar binnen door mijn radiator. Temperaturen zijn prima. Alleen zijn de standaard fans niet echt stil dus deze kan je daarom het beste vervangen.

Vormgeving

Naar mijn mening is de kast aan de voorkant misschien wat minder 'mooi' omdat sommige dingen misschien wel wat mooier afgevlakt hadden kunnen worden. Naast dat ziet ie er prima uit en is het best mooi dat je nu (makkelijker dan bij m'n vorige kasten) naar binnen kan kijken vanaf bovenaf.

Hoewel ik vind dat de kast misschien nog wel een tientje goedkoper had gemogen(komt doordat ie best populair is momenteel?), krijg je wel een goede stevige kast die tegen een stootje kan en zijn de inbouwmogelijkheden voor mij meer dan voldoende.

Indien er meer informatie gewenst is met de hardware die ik gebruik dan geef ik die graag natuurlijk en eventuele spelfouten of zinsopbouwing correcties zijn altijd welkom!

Heb jij ook een Cooler Master HAF XB + Window?

Plaatjes zouden er goed aan doen!
Zal ik morgen maken als er wat meer licht is :-)