Eminent EM8012 xLine Powerline Adapter Review

danoizeNewbie 22 november 2008, 906 views

Eminent EM8012 xLine Powerline Adapter

Pluspunten

• Zelfs mijn vader kan het 'out of the box' aansluiten

Minpunten

• Werkt alleen met degelijke interne huis bekabeling

Module werkt prima in mijn huis, daarbij moet ik wel aangeven dat ik in nieuwbouw woon.
Bouwjaar 2007, oftewel alles is vers qua leidingen.
Zelfde set bij een vriend in een woning van 1960 met orginele bekabeling, helaas pindakaas.
Deze set werkt mijn inziens alleen met degelijke kabels in je huis.
Ook bij mijn schoonouders even getest, alles werkt tot de 1ste verdieping.
Zolder op de 'vochtige' groep (wasmachine/droger) geen kans, op de 'CV ketel' groep niets aan de hand.
Ik werk vanuit thuis via VPN. Wireless en VPN gaan NIET samen, een UTP kabel van de meterkast naar de zolder ook niet.
Dit is voor mij persoonlijk een goed alternatief, i.p.v. UTP kabel trekken.
Dit is geen optie voor newsgroup leechers.

Heb jij ook een Eminent EM8012 xLine Powerline Adapter?