Specificaties 15,6" (1366x768), 1,024TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook S550CB-CJ088H Review

YorrickNL 1 januari 2014, 1.030 views

Asus VivoBook S550CB-CJ088H

Pluspunten

• Geweldig design
  • Goede prestaties voor een laptop
  • Vrij dunne laptop (Vivobook)
  • Prijs/kwaliteit verhouding is goed
  • Goede audio
  • Toetsen typen lekker
  • Prima geschikt voor Photoshop, Dreamweaver, Word, en overige audiovisuele programma's.
  • Prima geschikt voor een combi van school en thuisgebruik

Minpunten

• Vrij veel warmte productie bij games
  • Korte oplader
  • Reflecterend scherm (touchscreen)

Aangezien ik voor school een nieuwe laptop nodig had begon ik eens op tweakers rond te kijken wat er allemaal voor leuks was.
Ik ben uitgekomen op deze Vivobook.
Voor mijn studie zijn geen hoge eisen gesteld aan een laptop, echter werk ik zelf graag in Photoshop, Zendstudio en speel ik soms wel eens een spelletje.

De prijs is over het algemeen wat aan de hoge kant, maar wat je er voor terug krijgt is een zeer goede laptop! Daarmee beoordeel ik de prijs voor deze Vivobook goed.

Featureset
De laptop heeft wat voorge´nstalleerde programma's, zoals anti-diefstal, webcam, Asus DVD, en nog een aantal.
Ik heb deze software er zelf op laten staan, maar software die ik niet gebruik, zoals anti-diefstal heb ik verwijderd.

Verder beschikt de laptop over een DVD speler, een HDMI aansluiting, 2 USB2.0 poorten, 1 USB3.0 poort, VGA aansluiting, een audio aansluiting en een anti diefstal lock (Kensington lock).

Prestaties
Je kunt hier "Sleeping Dogs" op spelen zonder al te veel problemen.
Het enige probleem wat mij overkwam is de hitte die van de laptop kwam, daardoor ben ik een coolingpad gaan aansluiten. Desalniettemin vallen er wel degelijk spellen op te spelen.
De laptop is verder ook geschikt voor programma's zoals Photoshop en andere Adobe programma's.

De laptop is ook geschikt voor Word en andere tekst-programma's.

Beeldkwaliteit
Deze laptop is voorzien van een touchscreen. Helaas betekend dat dat er veel weerkaatsing is van licht op het beeldscherm, dit zie je dan ook erg goed als je de helderheid laag hebt of er schijnt zon op je scherm.
Verder is de kwaliteit van het beeld goed.

Bouwkwaliteit en robuustheid
De bouwkwaliteit is prima, ik ben er best voorzichtig mee maar toch is het voorgekomen dat mijn WiFi-adapter het niet tot heel slecht doet..
Ik heb een reparatie-produce gestart en hoop dat het gemaakt kan worden.
Verder is het een stevige laptop en kan het best tegen een stootje.

Warmte- en geluidsproductie
Bijna geen warmte en geen geluidsproductie!
Zoals ik al eerder zei, bij het spelen van spelletjes is dit anders, dan is er veel warmte en ook best wel wat geluidsproductie.
Bij 'normaal' gebruik (meer browsen en word) is dit minimaal.

Mobiliteit en accuduur
De accuduur is vrij kort, op stand-by houdt de laptop het lang uit, wanneer je echter veel met word en photoshop bezig bent kun je ongeveer 2 uur met een acculading doen. Bij een beetje browsen zal dit hoogstwaarschijnlijk langer zijn.
Ik heb dit niet echt uitgebreid getest omdat mijn laptop meestal aan de lader hangt. Dus excuses als er wat onjuistheden over zijn!

Verder heb ik niet echt heel veel tijd gehad om een uitgebreide review te schijven maar ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb ge´nformeerd!

Heb jij ook een Asus VivoBook S550CB-CJ088H?