Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LA6208 Zwart Review

Aeryn 31 december 2013, laatste update op 4 april 2014, 3.505 views

LG 42LA6208 Zwart

Pluspunten

• Veel voor weinig, uitstekende prijs-prestatie verhouding!
  • De TruMotion techniek doet zijn werk zonder (te) veel zichbare artefacten
  • Zeer uitgebreide afstelmogelijkheden met ISF Expert profielen
  • Geringe hoeveelheid backlight bleeding en clouding (mijn exemplaar)
  • 3 HDMI aansluitingen (i.p.v. 2 bij vergelijkbare modellen)

Minpunten

• Scherm leunt achterover op voet (mijn exemplaar)
  • Hoewel normaal in deze prijsklasse: 50 Hz panel
  • Bij goede kleurstelling een wat laag contrast
  • Ietwat plastic afwerking, maar niet storend

Hoewel ik me voor had genomen een scherm te kiezen met een 100 Hz panel toch gezwicht voor deze TV (met 50 Hz panel). Binnen de prijsklasse heeft deze TV nagenoeg alles wat je kunt aantreffen. De paar honderd euro verschil had ik er op dit moment niet voor over.

Ik herinnerde me een post gezien te hebben van een mede Tweaker die de moeite heeft genomen dit model nauwkeurig af te stellen. Na de verschillende presets te hebben bekeken heb ik de waarden uit zijn post overgenomen. Naar mijn idee zijn deze uitstekend voor een natuurgetrouw, gebalanseerd beeld. Waarvoor dank!

Smart TV en de meeste andere toeters en bellen nog niet uitgeprobeerd. Hij wordt met name voor Netflix en Blu-Ray gebruikt.

Nadeel van de combinatie met mijn UPC Horizon box, is dat de laatstgenoemde vastloopt zodra de TV verbinding maakt met het LAN. Hier is bij UPC een patch voor in ontwikkeling (in Ierland overigens al uitgerold) die het probleem oplost. Update: Dit probleem is met patch H2.1 van de UPC Horizon Box opgelost.

Wellicht later meer review tekst als ik de TV meer gebruikt heb.

Heb jij ook een LG 42LA6208 Zwart?

50 Hz paneel???

Ik heb 200... hoe kan dat?
Echte Hertz versus "geoptimaliseerde Hertz". Lees dit even: Uitleg van tweaker Dimmen en je bent weer helemaal bij.
wow, wtf... wrrm staat dat niet bij tv's die je koopt?... alsnog ziet het er beter uit als op mijn 60hz pc scherm... hoe kan dat dan?