Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K53SV-SX174V Review

Denny Hopper 31 december 2013, 250 views

Asus K53SV-SX174V

Pluspunten

• Mooi design
  • Lekker snel
  • Goede specs om alles te draaien (ook spellen, alhoewel ik het daar niet voor gebruik)
  • Ecomodus om batterij te sparen
  • Fijn toetsenbord
  • Beide kanten aansluitmogelijkheden
  • Asus is een sterk merk (persoonlijke mening)

Minpunten

• Geen 2560 x 1440 output mogelijk (extern scherm) om werkruimte te vergroten
  • Geen 3.0 USB aansluitingen

Deze asus gebruik ik sinds 2011 als werklaptop. Gezien het feit dat ik een laptop gebruik voor zware programmatuur en berekeningen gekozen voor de destijds redelijke top processor i7 -2630QM. Zocht daarnaast naar een out of the box ontwerp waardoor ik op een bruin/ bronze uitkwam.

Asus heeft naar mijn idee een goede naam, waardoor de keuze snel gemaakt was. Het heeft een HD ready scherm. 8 gb intern en een gt540m a 2gb videokaart. Ruim voldoende om alle applicaties tegen goede snelheden te draaien.

Voldoende aansluitmogelijkheden, waarbij het ook handig is dat er usb poorten aan weerszijden aanwezig zijn. (niet altijd standaard)

Deze laptop fungeert voor mij als desktop waarbij ik een extern scherm gebruik met toetsenbord etc. Het nadeel is gebleken dat de output van de laptop de keuze van een scherm begrensd. Hiermee wil ik zeggen dat wanneer je meer werkruimte wilt hebben en kiest voor een 27 inch scherm van bijvoorbeeld Dell (2560 x 1440, uit mijn hoofd) dan vergroot hij het werkblad, maar creŽert niet meer werkruimte. Maximaal full hd en that's it. Dat is dan ook het grootste nadeel aan de laptop.

Ik vind het toetsenbord fijn en daarnaast de mogelijkheid om batterij te sparen in een soort van ecomodus. Uiteraard valt een bepaalde functionaliteit weg hierdoor, maar wanneer je brieven/ mails/ internet etc gebruikt is het handig, aangezien de batterij het dan circa 4 uur uithoudt ipv 2,5 uur.

Zoals ik in mijn review van de iMac 27 inch heb gezet, mis ik bij deze laptop 3.0 usb aansluitingen. Maar nogmaals, dat is een beetje een luxe, aangezien ik het niet veel gebruik. Daarnaast zou een SSD harde schijf niet misstaan. Destijds was dat niet mogelijk (of extreem duur). Hieronder de windows prestatie index voor mensen die het graag willen weten ;-)

Processor - 7,4
Geheugen (RAM) - 7,6
Grafisch (Aero) - 6,7
Grafisch (zakelijk en games) - 6,7
Hardeschijf (overdrachtssnelheid) - 5,7

Al met al een goede aankoop.

Heb jij ook een Asus K53SV-SX174V?