Rock Band, PlayStation 3 Review

Floor-is 19 november 2008, laatste update op 19 november 2008, 192 views

Rock Band, PlayStation 3

Pluspunten

• Intu´tieve bediening, snelle menu's, mooi spelbeeld (blokjes ipv de rondjes bij Guitar Hero). Het verloop in moeilijkheidsgraad is ons erg bevallen. Uitbreidbaarheid met extra (betaalde) content is tof.

Minpunten

• Als je eenmaal aan een world-tour begonnen bent moet je nieuwe gigs en nummers vrijspelen, allemaal erg logisch. Minder tof is het dat je optredens van meer dan 4 nummers moet afronden: er zijn meerdere optredens van 8 en zelfs 14 nummers die nogal veel tijd kosten. De 58-song ultimate setlist zijn we maar niet aan begonnen.

Besturing Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 3
We hebben op kantoor Rockband al een tijdje in gebruik, samen met ÚÚn van mijn collega's (soms twee) speel ik het spel erg vaak. (Dagelijks minstens 25mins)

Wat opvalt is dat de gitaren exact gelijk zijn: zowel de lead-guitar als de bas is dus exact hetzelfde apparaat; niet te onderscheiden van elkaar. Soms wil het dan ook wel eens voorkomen dat de bassist de verkeerde controller vast heeft en soms wisselt het draadloze aansturingsgeval de twee ook nog eens om. Niet onoverkomelijk, kleine irritatie sofar. ;)

Zelf zit ik achter de drums en hoewel ik niet bepaald kan drummen heb ik het er naar mijn zin. Natuurlijk mis je de cimbels en natuurlijk zou het gaver zijn als je twee voetpedalen hebt, maar het zou vooral erg handig zijn als het gehele gevaarte een beetje op zijn plek zou blijven staan en dat doet het dus niet... Met een van je af schuivend drumstel is het lastig spelen en dus moet er van alles voor worden geparkeerd: een stofzuiger of iets anders zwaars dat niet zomaar schuiven gaat.

De liedjes zijn wel leuk, maar als je langer speelt ken je ze op een gegeven moment wel. Nu moet ik zeggen dat we geen content hebben gedownload. Hoewel dit het spel een stuk zal uitbreiden is de setup niet van ons en zou het dan ook een beetje zonde zijn om er (extra) in te investeren. Je raakt de liedjes redelijk snel gewend en hoewel er erg moeilijke nummers inzitten (ik haat Enter Sandman werkelijk) is het speelplezier groot: zeker met twee of meer spelers.

• Playstation 3

Heb jij ook een Rock Band, PlayStation 3?