Specificaties All-in-one met Ci5-2500S en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple iMac 27" 2011 2.7GHz Review

Denny Hopper 30 december 2013, 643 views

Apple iMac 27" 2011 2.7GHz

Pluspunten

• 1. Design (smaak)
  • 2. Snelheid (i5) maar prima voor dagelijks gebruik en regelmatig gebruik van photoshop, indesign, maar ook Final Cut. Wanneer je dagelijks met photoshop etc te maken hebt zou ik voor een i7 processor gaan om de snelheid op te voeren.
  • 3. Connectiviteit (goede wifi verbinding en verbinding met andere apparaten)
  • 4. Alles in 1 - geen overbodige snoeren
  • 5. Besturingssysteem is zeer gebruiksvriendelijk
  • 6. Overall top!

Minpunten

• 1. Geen usb 3.0 poorten
  • 2. Randapparatuur (externe schijven) voor thunderbolt aansluiting te duur.
  • 3. Geen silicon (transparant en voor wired keyboard) voorradig. Overal gezocht, mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.

Features Score: 4
Deze mac heb ik sinds 2011 in mijn bezit. Hiervoor had ik een mac 20 inch uit 2008. Dit was tevens mijn eerste ervaring met mac. In het begin was het wennen, maar eenmaal gewend wilde ik niet anders meer.

Begin 2011 was ik toe aan een nieuwe mac en keek dan ook uit naar het nieuwe type waar het schermzwart mooi doorliep. In december 2011 de mac gekocht en na 2 jaar nog zeer tevreden!

In de 2 jaar dat ik de mac heb, heb ik alleen het intern geheugen uitgebreid naar 12 gb ipv de standaard 4 gb. Dit was dan wel nodig aangezien ik photoshop, indesign etc gebruik. De rekensnelheid was dan ook in 1 keer verbeterd en dat voor maar een extra 40 (destijds).

Het enige wat ik op dit moment mis, is de 3.0 usb poorten. Ik vind op dit moment de thunderbolt opties (externe schrijven) te duur, waardoor ik alleen de 2.0 usb gebruik. Dit is een luxeprobleem, aangezien mijn externe schijf alleen als backup gebruik.

Design is smaak, maar de mac is dan ook mijn smaak. ;-)

Voor de rest is het een prachtig apparaat welke naadloos communiceert met mijn apple tv/ ipad/ iphone. En wat ook geweldig is (de details doen het hem vaak) is dat wanneer ik een fotootje maak met mijn iphone/ ipad, deze gelijk op mijn mac staat (na synchronisatie uiteraard)

Heb jij ook een Apple iMac 27" 2011 2.7GHz?

Reviews door de redactie

DX.com misschien voor het silicoontje?
Thanks, maar ik zie alleen voor de draadloze of macbooks. Ik ben op zoek naar de 'lange' versie met numpad. Die zijn echt nergens te vinden helaas..