Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE32A656 Rood, Zwart Review

Odysseus253 19 november 2008, laatste update op 19 november 2008, 2.687 views

Samsung LE32A656 Rood, Zwart

Pluspunten

• Weergave van analoge signalen beter dan verwacht
  • Weergave van dvd beelden met 1080p upscaling zeer goed
  • Uiterlijk

Minpunten

• Trekt erg veel stof aan
  • Out of the box instellingen niet optimaal

Algemeen

Vanuit de doos heb ik eerst de tv getest met een analoog signaal, waarvan ik had verwacht dat het belabberd zou zijn. Het valt echter mee, het beeld is acceptabel wanneer men meer dan 2m van de televisie af zit. Wel zijn de nodige wijzigingen nodig in de instellingen van de kleuren en technieken. Out of the box is de televisie (voor SD materiaal) niet fijn ingesteld, en het is aan te raden er even voor te gaan zitten om alles naar wens in te stellen.

Daarnaast heb ik de tv met de Samsung DVD-1080P8 getest, welke de Full Hd Upscaling techniek heeft. Dit werkt goed; het beeld wordt velen maler scherper en fijner om naar te kijken. Alleen de subtitels blijven achter met de gekartelde letters. Dit is jammer, maar went snel.

Kleurweergave, contrast en helderheid

Zoals ik al eerder zei heeft de kleurweergave de nodige wijzigingen nodig, maar gelukkig beschikt de tv ook over deze opties en is alles naar wens in te stellen. Het is erg persoonlijk wat men aangenaam vind betreffende de kleurinstellingen, daarom zal ik ook niet verder ingaan op alles wat naar mijn idee gewijzigd moest worden.

Een nadeel van LCD televisies is dat zwart niet echt zwart is. Dit is echter een nadeel wat voortkomt uit de techniek van LCD tv's en mag daarom ook niet als nadeel van deze tv worden genoemd.

Bouwkwaliteit, afwerking en vormgeving

Als ik mijn oor dicht bij de tv houd is er wel een hele hoge (zachte) toon te horen wanneer de tv aanstaat, maar dit is van een afstand > 30 cm niet meer waarneembaar. Verder is er natuurlijk niets te klagen over het uiterlijk van de 6 serie. De rode rand is eigenlijk alleen bij daglicht waarneembaar, en bij 'normaal' kamerlicht valt hij nauwelijks op.

Nog een klein nadeel is dat de tv wel erg veel stof aantrekt, en dit valt natuurlijk erg op bij een zwarte tv. Je krijgt wel een poetsdoekje meegeleverd, wat wel netjes is van meneer Samsung.

Heb jij ook een Samsung LE32A656 Rood, Zwart?

Hey mooie review. Ik heb deze TV een paar dagen en ik vind dat de kleuren te flits zijn. Wat zijn je instellingen? (na calibratie).

Verder echt een TOP TV