Specificaties 4,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 920 Zwart Review

noahde 28 december 2013, 751 views

Nokia Lumia 920 Zwart

Pluspunten

• Camera is heel goed, zelfs bij weinig licht
  • Stevig, kan tegen een stootje
  • Goede accuduur
  • Alle essentiŽle apps en leuke spelletjes (voor de kinderen)

Minpunten

• Slechte front-facecamera
  • Telefoon is niet goed voor mensen met kleine handen

Toen het tijd was om een nieuwe telefoon te nemen, heb ik onderzoek gedaan naar welke het zou worden.
Na wat onderzoek kwam ik bij de nieuwe Nokia telefoons terecht met Windows Phone 8.
Ik heb de telefoon eigenlijk "blind" gekozen omdat ik verder zelf geen ervaringen mee had, zowel met de telefoon als WP8.
Achteraf gezien ben ik heel tevreden met de overstap van Android naar WP8 en de uitstekende kwaliteit van Nokia.

Er zitten hier en daar wat bugs in het besturingssysteem, maar ik denk dat die grotendeels worden verholpen met de grote opkomende update die in in Q1 2014 plaats vindt.

Hoewel er veel minder apps zijn dan in de app store van Android en iOS, merk je hier weinig van, alle essentiŽle apps (Facebook, Twitter, internet bankieren etc.) er. Ook is er een functie die kids' corner heet. Hier kunnen apps aan toegevoegd worden zodat je kind geen mailtjes etc. kan schrijven/versturen.

De camera is heel erg goed en maakt ook hele mooie foto's bij weinig licht, met en zonder flits, het enige minpuntje van de camera's is de front-facecamera, deze valt heel er tegen.

De accuduur van het apparaat is goed, alleen de telefoon kan wat warm worden tijdens intensief gebruik zoals spelletjes. Je merkt hier niks van bij het web browsen etc.

De telefoon valt ook goed in het oog, en zoals eerder is gezegd, is de bouwkwaliteit heel hoog. Het enige vervelende zijn de hoeken.

De telefoon is ook vrij groot, hier moet zeker rekening mee worden gehouden.

Heb jij ook een Nokia Lumia 920 Zwart?

Er zitten hier en daar wat bugs in het OS, maar vervolgens noem je niet ťťn.
Ik kan niet aan genoeg woorden komen om een aanpassing te doen in de review zelf, dus noem ik ze maar hier op:
  • De telefoon loopt soms vast, om dit op te lossen moet je de telefoon locken en dan werkt 'ie weer normaal.
  • De telefoon geeft een signaal aan meer 1 van de speakers (alleen getest met oortjes), dit is te fixen door de telefoon te restarten.
Verder ben ik op nog geen andere bug gekomen.
Speakers isue is waarschijnlijk al opgelost, want dat ken ik niet. Het unlocken bij een vastloop is herkenbaar dit gebeurt misschien 1x per maand.
Ik kom het ook niet vaak tegen, misschien 2x per maand, maar het is het nog steeds waard om het op te noemen!
Zojuist op 2 stuks 920's een zware update gehad en is al een tijd aan het installeren....
De update kwam binnen via "instellingen" en niet via updates van de applicaties.
Het zou me benieuwen.
yep... Het is Black....

[Reactie gewijzigd door kittop op 16 januari 2014 00:58]

Hoe verklaar je bij de algemene beoordeling 3 sterren, terwijl de rest 4+ heeft?
Dit is een foutje van mij, dit horen er 4 te zijn. Ik heb het ondertussen verbeterd!