Nikon Speedlight SB-600 Review
Prima flitser voor, tegenwoordig, een fijne prijs. In tegenstelling tot z'n kleine broertje de 400 kan deze flitser zowel draaien als kantelen wat toch wel heel fijn is voor flitser in portret orientatie.
De flitser wordt geleverd met boekje en een hoesje wat je eventueel ook nog aan je riem kan hangen. 4 aa'tjes erin, op de camera schuiven en je kan aan de gang. Voor de beginner en voor de situatie's waar je geen mogelijkheid hebt om te bouncen is een sto-fen omnibounce toch aan te raden. Dat kapje en je flitser 45 graden omhoog en in ttl-BL stand krijg je eigenlijk altijd wel redelijk goed belichte foto's.
Ik heb de flitser in oktober 2006 gekocht. Inmiddels heeft het plastic over de ontgrendelingsknop aan de rechterkant half losgelaten,...
Pluspunten
Betrouwbaar Consistent
Minpunten
constructie had iets steviger gemogen.
Eindoordeel
De flitser wordt geleverd met boekje en een hoesje wat je eventueel ook nog aan je riem kan hangen. 4 aa'tjes erin, op de camera schuiven en je kan aan de gang. Voor de beginner en voor de situatie's waar je geen mogelijkheid hebt om te bouncen is een sto-fen omnibounce toch aan te raden. Dat kapje en je flitser 45 graden omhoog en in ttl-BL stand krijg je eigenlijk altijd wel redelijk goed belichte foto's.
Ik heb de flitser in oktober 2006 gekocht. Inmiddels heeft het plastic over de ontgrendelingsknop aan de rechterkant half losgelaten, hier moet eigenlijk een drupje superlijm tussen. Verder zitten er een paar krasjes op maar flitsen doet 'ie nog steeds prima!
Een setje alkaline AA'tjes is na 150 flitsen knap moe geworden. Ik heb er nu vapextech 2700mah batterijen in en die doen makkelijk 300 flitsen voordat herladen merkbaar langer gaat duren.
Heb je een moderne nikon body en geen geld voor een SB-800 of wil je een wat compactere flitser dan is dit echt een aanrader.
Reacties (2)
Verder zijn sowiezo betere oplaadbare batterijen aan te raden, ik heb nu een SB-600 met Hähnel synergy batterijen van 2100mAh, dit werkt ook zeer goed.
Verder biedt de flitser imho een duidelijke meerwaarde over de ingebouwde flitser, kleuren worden levendiger, en er zijn acceptabeler iso waardes en diafragmas te gebruiken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/41281/avt.jpg?f=community)