Toshiba PX1396E-3T01 1TB Review

gozoman 18 november 2008, laatste update op 18 november 2008, 1.750 views

Toshiba PX1396E-3T01 1TB

Pluspunten

• goede prijs/capaciteit verhuding, heel stil, koel, stevige metalen behuizing, staat stabiel, ook liggend te gebruiken en een aan/uit-schakelaar!

Minpunten

• Geen. (Afkloppen...)

Mobiliteit Score: 4
Was een aanbieding van Dynabyte. Gekocht in Den Haag, vestiging Korte Poten waar ze hem op voorraad hadden. De doos bevat naast de schijf de voeding, USB-kabel, een korte handleiding en een cd met daarop de uitgebreide handleiding en rubbertjes voor als je de harde schijf liggend wilt gebruiken. De voet kan er in dat geval vanaf geschroef worden.
Op de achterkant bevinden zich naast de voedings- en de USB-aansluiting de aan/uit-schakelaar.
Na aansluiten op de computer werd de schijf direct herkend. Ik heb hem direct als NTFS snel geformateerd, waarna ik hem kom gebruiken. Ik heb er direct backups op gezet, want dat is het doel waarvoor ik hem wil gebruiken.
Ik heb ook de Toshiba 320GB. Die hoor je duidelijk een brommend geluid maken als die 'stationair' draait en bij lees en schijfwerk hoor je hem zachtjes ratelen. Deze werkt na 2,5 jaar met weinig gebruik nog steeds zonder problemen.
De 1000GB doet z'n werk veel stiller en wordt niet eens lauw qua temperatuur.
Allebei hebben ze een felblauwe LED, waar bij activiteit ook een rode LED knippert.

• Dell Dimension 8300
  • Windows XP

Heb jij ook een Toshiba PX1396E-3T01 1TB?

Ook ik heb de Dynabyte aanbieding aangegrepen voor een externe schijf. Het is inderdaad een robuust, stil en koel apparaat. Wel is de zeer felle blauwe led nogal irritant. Die ga ik nog afplakken.

Ik heb de schijf geparitioneerd: 0,9TB NTFS en 0,1TB FAT32. De FAT32 partitie is om de schijf met apparaten te kunnen gebruiken die NTFS niet snappen, zoals de PS3.
De blauwe led is inderdaad een minpunt bij deze drive. Verlicht 's nachts gewoon je kamer.
Een groot voordeel ten opzichte van andere externe schijven is de aan/uit knop. Bij WD betaal je er gewoon 20 - 25 euro meer voor.

Zelf gekocht bij de Mycom voor 99 euro een paar weken geleden.