Specificaties 4,3" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Windows Phone 8X Zwart Review

farmtool33 26 december 2013, 622 views

HTC Windows Phone 8X Zwart

Pluspunten

• Zeer Smooth.
  • Mooie Foto's.
  • Zit goed in hand.
  • Dedicated Foto knop.

Minpunten

• Batterij had net iets beter gekunnen
  • On/Off knop vanboven is soms onhandig

Hallo iedereen, dit is mijn eerste review :-).

Ik heb gekozen voor de HTC 8X Blue editie omdat deze liefde op het eerste zicht was.

Unboxing:
De telefoon komt in een gerecykelde doos, dus zeker een pluspunt.
Als je hem opent zie je, de WP8 , vele handleidingen in verschillende talen , een oplader , en oortjes. Wel deze oortjes zijn niet wat je verwacht van het vlageschip van HTC.. Ze zitten totaal niet goed naar mijn mening, ik gebruik dus maar mijn oortjes, dit had ik niet echt verwacht van htc..

Disign en Features:
Als je hem vastneemt voel je vanachter een soort plastic moes dat ook BlackBerry gebruikt bij zijn Playbook. Dit voelt echter echt zeer goed en confortabel aan. ik vind dat het de indruk geeft dat je wel een premium toestel vast hebt. De 8X heeft een camera van voor en van achter , achter: 8Mp en vanvoor 2.1Mp. Ik heb al wel wat fotos getrokken en ik moet zeggen dat deze wel zeer scherp zijn, maar ja, ik kom van een Samsung Galaxy Gio.. Die had maar 2mp ofzoiets. Kwa Cpu en Ram is hij dik in orde: Qualcomm Snapdragon S4 Plus met 1.5Ghz Krait Cpu. Dat laaste Krait is zeker goed , sinds dat hun zelf gemaakte Kraits beter zijn dan de Cortex A9's. En 1Gb Ram, dat zou voldoende moeten zijn voor zogoed als alle gebruikers.
De 8X heeft 3 knoppen , een aan/uit knop die vanboven gelegen is, en die soms wel irritant is eigenlijk want je moet hem dan met 2 handen vasthouden. dan nog een volume knop en dan nog een camera knop die rechtstreeks naar de camera app brengt. Wel dit is zeer handig voor als je snel ff een pic wilt nemen :D.
Wat de 8X ook heeft is NFC(Near Field Communication) maar sinds dat dit nog niet mogelijk is in belgiŽ/Nederland kunnen we dit nog niet gebruiken.
Deze 8X heeft wel geen support voor een Micro SDcard, ik wist dit op voorand en dit stoort mij ook niet echt, sinds dat je ~11Gb over hebt voor je eigen. met mijn muziek en apps afgetrokken heb ik nog zo'n ruime 5Gb over.
+ je krijgt ook nog 7Gb gratis skydrive en tot 31 januarie 2014 krijg je er 20Gb gratis bovenop!.
Nog iets tussendoor: De 8X is ook uitgerust met Beats Audio, je kan hem wel enkel met oortjes gebruiken..
Persoonlijk vind ik de 8X een van de mooiste Smartphones die ik ooit heb gezien.

Eerste Gebruik:
Wel als je hem voor het eerst opstart duurt het iets langer dan later, je start met eerst je pincode van je simkaart (wat overigens een Micro Sim kaart is let hier voor op!) en dan moet je de taal kiezen. Wees gerust Nederlands staat erbij :). Verder moet je dan nog wat dingen instellen en dan is ie klaar voor gebruik. Sinds dat er geen kleine hulp is zoals bij android moet je dus je eigen weg vinden, wat voor mij totaal geen probleem was.

Windows Phone 8:
WP8 is totaal anders als android en Ios, persoonlijk heb ik enkel nog maar Android apparaten gehad , maar ik heb al wel van vrienden een Apple in mijn handen gehad. En WP8 onderscheid zich echt van deze twee, ik denk zelfs WP8 stabieler en beter dan android! Mijn broer heeft een Samsung Galaxy S3 ( die ik heb moeten in orde zetten) en tjonge wat is mijn 8X smoother dan die S3. Ik gebruik hem nu al een week en ik heb nog geen enkele app crash of hang/lag gehad. Echt een ZEER smoothe phone en zeer snel.
Wat ik zeer handig vind is dat er zeer veel kan veranderd worden, vooral het lockscreen dat je in een oogopslag alle info die je nodig hebt geeft: mails/Sms/notificaties.. ook de live titels zijn zeer handig. Je hebt ze in 3 grotes, en je kan ze allemaal ordenen zoals je zelf wilt.
Met ander woorden: Ik vind WP8 zeer goed! en een waardige tegenstander voor Ios en Android

-Apps
Het is inderdaad waar, er zijn niet zoveel apps als bij Android Of Ios maar toch al redelijk veel hoor! Leuke games en alle populaire apps hebben zich al genesteld in WP8. En er komen er elke dag bij! :D.
Games zoals: Jetpack Joyride, Angry birds, the sims etc.. ze zijn er allemaal.
Wat ook handig is is dat je games vanaf de website kan laten installeren op je Htc zo moet je niet zoeken op de 8X zelf, als je dus al een selectie gemaakt hebt is dit heel handig voor bulk installaties te doen.

Batterij:
Wel deze kon beter eigenlijk, maar over het algemeen toch wel goed. Als ik hem standaard gebruik: Soms internet, redelijk veel Sms'en ~50-100 per dag dan is de batterij in de avond ~25% voor mij is dit genoeg :).
Maar het kon toch beter, want als je erbij gaat gamen komt dit misschien niet goed.
Er zijn ook apps voor de batterij in het oog te houden, sommige daarvan zijn zeer goed, ik raad je aan om naar zo'n apps te zoeken!

Scherm
Het scherm is prachtig!! met zijn 4.3" 1280x720 scherm met
342 ppi kan hij op tegen de Iphones Retina display!.
Gewoon 1 woord: Prachtig.

Laaste indruk:
Wel, ik ben nogal een ICT man en mijn mening over deze phone is zeer positief, ik vind dat Microsoft wel een plaats met zijn WP8 hier verdiend heeft.
Ook HTC heeft goed werk gedaan, enkel had de batterij toch nog een tikkeltje beter gekunnen :).

Heb jij ook een HTC Windows Phone 8X Zwart?

De aanknop went snel. Iets waar nieuwe bezitters over 'klagen' maar ik heb zelf ook de HTC 8X en vind de positie en het gebruik geen enkel probleem.

Nog geen week en je verbaasd je er over dat je nog geen crash hebt gehad? Ik heb de mijne geloof ik al een jaar en nog nooit een crash gehad.

Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. Super smartphone.

[Reactie gewijzigd door GerCor op 27 december 2013 03:26]

Inderdaad, ik denk ook wel dat je hieraan gewent geraakt.
Wel, ik ben zeer gewoon dat ik app crashes krijg op android, je weet wel, 'De app reageerd niet meer' etc.. Maar WP8 is gewoon ongeloofelijk stablieler!
Iets met comma, spaties en enters, niet te lezen zo :P
Inderdaad, hier heb ik problemen mee.
Het is een gewoonte en ik weet niet van waar ik hem heb, maar ik heb de tekst wat aangepast, misschien dat het nu beter is?
Komt in de buurt, maar zie nog genoeg komma's met een spaties er voor :P Niet dat mijn ABN perfect is, maar iets leesbaar maken scheelt al een hoop :)
Je hebt gelijk hoor :).
Nog eens aangepast.
Wel een beetje irritant dat het venster waar je je review in moet typen zo klein is :(
Vind sowieso dat ze met een standaard template moeten komen, maar goed das een andere discussie :P
Het schermpje kun je vergroten. Aan de rechter onderkant zit een driehoekje die je naar beneden kunt trekken waardoor jet venster groter wordt.
Ooh inderdaad, nu zie ik het staan!.
Handig voor de volgende review!
Bedankt!