Allview V1 Viper Zwart Review

PSL 25 december 2013, 781 views

Allview V1 Viper Zwart

Pluspunten

• Mooi scherp scherm
  • Snelle processor
  • Snelle verbinding met internet

Minpunten

• Bluetooth verbinding met carkit werkt niet
  • Systeemtaal in Engels, Nederlands en Roemeens door elkaar heen lopend
  • Koppelen namen aan simkaarten is een engelenwerk bij veel contacten.

Sinds enige dagen in het bezit van de Allview V1 Viper. Ik heb al meerdere dual-sim telefoons gehad maar deze is de eerste met een voldoende uitgebreid geheugen (16 GB).
Ondanks de instelling op Nederlands is de systeemtaal twee of zelfs drietalig: Engels, Nederlands en Roemeens. Herinstalleren levert niets op.
Snel toestel, goed scherm. Tot nu toe doet alles wat het moet doen op een goede manier. Jammer dat je alle telefoonnummers 1 voor 1 aan een simkaart moet koppelen en met een bestand van meer dan 600 namen met gemiddeld 2 nummers is dat bijna onbegonnen werk. Mijn vorige dual sim (Acer E1) kon dit als batch uitvoeren.
Bluetooth: ik kan de telefoon koppelen aan mijn carkit (Toyota Touch&Go) maar kan niet verbinden en dus niet bellen of gebeld worden. Met mijn vorige telefoons had ik hier geen problemen mee. Nu lukt het mij niet. Ik kan ook geen pincode invoeren terwijl mijn carkit dit wel opgeeft. Dit maakt de telefoon minder geschikt voor mijn werk. Kan iemand mij aangeven of er features gemist worden bij de bluetooth van de Allview V1 Viper?

• Toyota Touch&Go

Heb jij ook een Allview V1 Viper Zwart?

Zelf heb ik een Focus uit 2013 met Sync. Hierop werken zowel mijn Sony Xperia P, HTC One V als de Allview Viper perfect.

Mijn collega heeft de Auris TS met Touch&Go, hij heeft ook pairing-problemen met zijn Huawei P6.
Het is hem wel gelukt overigens;
- auto aan, bluetooth laten zoeken naar carkit
- zodra deze gevonden is, toestel laten koppelen
- bij koppelen de bluetooth op de telefoon uitzetten
- daarna bluetooth weer inschakelen en nogmaals zoeken en koppelen
- even wachten totdat de pin moet worden ingegeven
- pin ingeven

Kijk overigens wel even naar de versie van je carkit en vraag bij je dealer na of er al een update beschikbaar is.
Dank je Hashtag voor je meedelen.

Het is mij niet gelukt. Ik kreeg het pincode scherm niet tevoorschijn. Ook Toyota kon mij niet verder helpen. Heb inmiddels mijn V1 omgeruild voor een ander toestel omdat er toch nog wat andere problemen naar voren kwamen. Goede service overigens van Always connected waar ik mijn toestel gekocht heb.
Mijn nieuwe toestel koppelt zonder problemen.
Welk toestel heb je nu? Ben toe aan een nieuwe dual sim telefoon en mijn huidige telefoon (Lenovo A789) kan ook niet connecten met de Toyota Touch & Go.
Sorry voor de late reactie. Ik heb meerdere toestellen gebruikt voordat ik overgestapt ben naar de Samsung S4 dual sim. Ook gekocht bij Always connected. De S4 heeft geen problemen met verbinden. Gaat vanzelf.
Je kan waarschijnlijk niet connecten met jouw Toyota Touch & Go omdat deze dual-sim niet begrijpt. Een collega van mij heeft namelijk ook een TTG i.c.m. een dual-sim android, en hij kan ook niet connecten. Toyota heeft hier vermoedelijk geen rekening mee gehouden.
Beste upje,

Mijn vorige dual sim (Acer E1 Liquid android) had geen enkel probleem met verbinding te maken met de Touch&Go van Toyota. Ik denk niet dat dit het probleem is. Ook wordt de Allview goed herkend als bluetooth apparaat en kan er een koppeling tot stand gebracht worden. Alleen verbinden lukt dan niet.
Blijft de vraag: kan deze verbinding tot stand gebracht worden en zo ja hoe dan?
Update:
Volgens mijn leverancier van de Allview v1 Viper zou het niet verbinden van de Toyota Touch&Go en de telefoon te maken hebben met de Androidversie (4.2)? Het Toyota Touch&Go systeem zou hier niet mee uit de voeten kunnen. Ik heb hier helaas nog niet veel over gevonden. Is daar iets over bekend?
Bij mijn Toyotadealer kom ik niet verder en Toyota Nederland laat weten dat het een niet getest toestel betreft rn kunnen zij daar niets over vertellen.

Ik heb inmiddels uit meerdere fora begrepen dat er meer mensen problemen ondervinden met de verbinding met het Toyota Touch&Go systeem. Vaak gaat het over de IPhone en Androidtoestellen met de Android 4.2 versie.
Jammer dat je het goede Touch&Go niet kunt gebruiken met de nieuwste toestellen die draaien op android 4.2
Ik heb ook een Viper met Toyota touch &go en ik heb exact hetzelfde probleem. Wel koppelen, niet verbinden.