Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX Review

ijscobar 16 november 2008, laatste update op 18 november 2008, 980 views

Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX

Pluspunten

• veel , veel ruimte
  • goede koeling
  • Moederbord tray
  • wieltjes optioneel te monteren

Minpunten

• lichte zijpanelen
  • erg korte "frontpanel" bekabeling
  • geen kabel routing
  • geen stof filter onderin de kast

Ik heb de Coolermaster Stacker sinds 7 maanden in gebruik dus tijd voor een review.
In deze kast bevinden zich de volgende onderdelen ;

2x Corsair Dominator 2GB 8500
AMD Athlon 64 X2 6400
EVGA 8800 GT OC
Be Quiet Dark Power Pro 550W

Bouwkwaliteit en afwerking

Bij de eerste oogopslag lijkt de bouwkwaliteit dik in orde maar na het systeem een tijd te hebben draaien komen er toch wat minpunten aan het licht ; de zijpanelen zijn vrij dun en trillen mee als de fans (die met rubbers vastzitten) 100% draaien .
Dat de voeding zowel onder als boven geplaatst kan worden is zeker een pluspunt alleen had ik graag gezien dat er bij het rooster in de bodem ook een stof filter was geplaatst .
In de kast zelf zijn geen scherpe randen te vinden en de afwerking is verder prima .
De wieltjes zijn een mooi accessoire en van degelijke kwaliteit , zelf heb ik ze niet op de kast gezet aangezien ik een houten vloer heb .

Inbouw- mogelijkheden

Verreweg 1 van de grootste (ATX) kasten op de markt met de ruimte voor inbouw mogelijkheden die je bij dit formaat mag verwachten.
Ik zit nog te twijfelen om ooit waterkoeling te plaatsen en dat gaat prima lukken in deze zee van ruimte .
Door de grote hoeveelheid drive bays kun je makkelijk een paar optical drives in combinatie met een LCD en / of een fancontroller plaatsen.

Koelings- mogelijkheden

De koeling is uitstekend na zelf wat aanpassingen aan de fans gedaan te hebben , ook (interne) waterkoeling is gezien de ruimte makkelijk een plaats te geven.
Ik heb alle standaard fans vervangen door 3 Papst 120 mm fans en de 92 mm fan bovenin staat uitgeschakeld , de CPU is voorzien van een Thermalright 120 Extreme en de GPU van een Thermalright HR 03-GT , beiden passief .
Mijn temperaturen met luchtkoeling ;

MB : 41 graden
CPU : 53 graden
GPU : 64 graden

Installatie- gemak

De kast heeft een uitneembare "moederbord tray" waardoor het moederbord en eventueel grote CPU koelers makkelijk te plaatsen zijn .
Uitnemen van de moederbord tray zal doorgaans niet nodig zijn aangezien er genoeg werkruimte is om alle onderdelen te plaatsen.
De kabels van het "frontpanel" daarentegen zijn erg kort en heb met moeite 1 van de 3 USB kabels op mijn moederbord kunnen aansluiten .
Ik heb hiervoor gezocht naar verlengkabels maar zonder succes tot nu toe.
Ook is het jammer dat er weinig is gedacht aan het routen van kabels maar dat is ook makkelijk zelf op te lossen .
Optical drives zijn zonder gereedschap te plaatsen wat het installeren van de hardware makkelijk en snel laat verlopen .
De drivebay voor de harde schijven is voorzien van rubbers voor geluidsisolatie en schijven worden door middel van schroeven in de drivebay geplaatst.

Ik heb de kast voor 119,- Euro gekocht en de prijs kwaliteit verhouding is heel goed .

Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX?

Die geheugen modules die jij gebruikt is volgens mij niet in de variant van 8000.
Ik denk dat je Corsair Dominator PC2-8500 bedoelt.

Voor de rest een leuke review.
je hebt helemaal gelijk , copy/paste |:(
herstelt...
Is mijn eerste review ; wat mist er?
foto's komen nog.