Specificaties Socket 775 met Intel P35 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-EP35-DS4 Review

PA1HR 16 november 2008, 739 views

Gigabyte GA-EP35-DS4

Pluspunten

• Betrouwbaarheid, drivers, tools, handleiding, SERVICE!!

Minpunten

• Aantal bijgeleverde kabels kan wat meer zijn.

Layout Score: 5
In oktober 2008 heb ik het Gigabyte GA-EP35-DS4 moederbord aangeschaft als opvolger van de Asus A8N32SLI-Deluxe waar ik niet zo tevreden over was.

In tegenstelling tot de Asus waren de drivers van de Gigabyte wel goed te vinden en zonder problemen te installeren. Bij Asus vind ik dat nog steeds niet goed geregeld. Bij Gigabyte wordt wel duidelijk aangegeven welke drivers men nodig heeft en ze geven geen foutmeldingen of problemen.

Ook vind ik de tooling van het Gigabyte bord beter en overzichtelijker dan die van Asus.

De handleiding is zeer volledig en duidelijk/gebruiksvriendelijk geschreven.

De installatie van het moederbord ging heel goed en snel. Alles was eenvoudig te vinden.

Het aantal bijgeleverde kabels waren in aantal iets minder dan bij Asus, maar... Bijvoorbeeld de SATA kabels zijn veeeeeeeeeeeeeeel beter! Deze hebben een metalen clip die ervoor zorgt dat de connector goed op zijn plaats blijft. Bij het Asus bord kreeg ik weliswaar meer kabels, maar het gebeurde regelmatig dat de SATA kabels los raakten! Ook zijn de kabels van Gigabyte aan een zijde voorzien van een haakse (L) connector. Dit vind ik heel gemakkeljk op plaatsen waar het toch al dringen is met de kabels. De GA-EP35-DS4 ondersteunt zes SATA-schijven en die gebruik ik ook. Er worden slechts vier kabels bijgeleverd. Dus heb ik aangeklopt bij de winkel (komplett.nl), maar daar werd ik niet goed geholpen. Na drie e-mails stuurden ze mij uiteindelijk naar gigabyte.eu. Heel snel had ik op deze site de Nederlandse distributeur in Eindhoven gevonden. Even gebeld en uitgelegd dat ik nog twee SATA-kabels nodig had. De zeer vriendelijke persoon vertelde mij precies wat ik moest doen. Op de site van Gigabyte de noodzakelijke gegevens ingevuld en na twee dagen kreeg ik niet twee maar vier van die heel mooie SATA-kabels toegestuurd en ook nog eens geheel gratis! Kijk, dat is nog eens service!

Het moederbord functioneert zeer goed. Ik vind het zeer betrouwbaar.

Ik heb er 125 euro voor betaald.

Zondermeer een aanrader!

Heb jij ook een Gigabyte GA-EP35-DS4?

Nadeel is alleen dat de Asusservers vaak ontzettend traag zijn, en lang niet ieder land goed geupdate wordt. Zo heeft het bijvoorbeeld heel lang geduurd voordat er eindelijk P45s op de NLsite stonden.

Ik ben het wat dat betreft wel met deze review eens, de supportsite van Gigabyte zit net effe wat lekkerder in elkaar.
Sorry terw_dan

Maar met de support van asus was ik beter tevreden iedereen heeft het over slome server en dat soort dingen ik heb 8 Jaar of langer asus boards gehad en daar dus nog nooit last van gehad.

Vind de nieuwe boarden van asus wel slechte kwaliteit, in vergelijking tot alles wat gigabyte nu op de markt brengt top boards.

Maar weken wachten op antwoord van Gigabyte over waarom hun laatste bios update mijn processor naar de 90Grade liet schieten in 1 min draaien en me pc niet afsloot met zo'n temp.

Daarnaast werkt de DES functie nog steeds niet op mijn X48 DQ6 krijg alleen maar vastlopers van het programma.
Ik ben het eens met terw_dan. Trage servers van Asus. Zelfs als ik zeg dat ik het in het Nederlands wil zijn de servers nog traag.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 16 november 2008 22:31]

Ik denk niet dat Asus trage servers hebben ingezet voor hun website, maar eerder te maken hebben met een hoge load.
Resultaat is hetzelfde, maar er is wel een verschil. :D
Bij Gigabyte is alles in het engels: http://www.gigabyte.com.tw/service/map/Language.htm dan hoef je ook weinig te updaten.
Maar voor het lezen van specs heb ik toch liever de engelse site en dat maakt voor de drivers verder ook niks uit.

[Reactie gewijzigd door GoT op 16 november 2008 22:19]

Ik zie een minpuntje naar voren komen terwijl j toch alles een Zeer Goed geeft? Zou toch even de betekenissen opzoeken van trefwoorden als Featureset voordat je er een Top-beoordeling aan hangt ;)