Logitech MX400 Performance Laser Mouse Review

lammert 15 november 2008, laatste update op 15 november 2008, 626 views

Logitech MX400 Performance Laser Mouse

Pluspunten

• Ergonomie
  • Degelijk
  • Horizontaal + verticaal scrollen

Minpunten

• Coating aan de zijkanten laat los
  • Bloatware drivers (alleen onder windows)

Ergonomie
Ligt lekker in de hand en de muis is niet te zwaar. Het asymmetrische ontwerp van dit soort muizen werkt erg prettig. Alle knoppen (links/rechts , horizontaal/verticaal scrollen, forward/back) zijn makkelijk te bereiken, maar moeilijk per ongeluk in te drukken. Het scrollwheel geeft duidelijke feedback en het oppervlak van het scrollwiel is vrij stroef zodat je er niet overheen glijdt zonder te scrollen)

Functionaliteit
De hierboven genoemde knoppen doen wat ze moeten doen en doen dat goed. Niets speciaals eigenlijk, behalve misschien het horizontale scrollen, dat zie je niet op alle muizen, maar is wel erg prettig werken.

Precisie
Doordat er een laser gebruikt wordt in plaats van een optische sensor werkt deze muis op bijna alle oppervlakken goed. Geen gedoe meer met rood/bruine ondergronden die je cursor later verspringen. Daarnaast heeft de MX400 daardoor duidelijk minder last van stofjes in zijn oog dan zijn optische voorganger.

Vormgeving
Kwestie van smaak, ik vind hem wel ok, redelijk neutraal maar niet te saai.

Bouwkwaliteit
Een klein puntje van kritiek hier. Over het algemeen is de bouwkwaliteit dik in orde in de zin dat het een degelijke muis is zonder gerammel. Helaas laat na een paar maanden intensief gebruik de coating die op de zijkanten is aangebracht om het contactoppervlak met je handen stroef te maken, op sommige plekken los. Dit is verder geen ramp, maar toch een minpuntje.

Drivers en ondersteuning
De meegeleverde Logitech Setpoint drivers werken prima onder Windows XP en zonder drivers werkt alles ook perfect onder Ubuntu. Waarom een mouse-driver 55MB groot moet zijn zal ik alleen nooit begrijpen... 8)7

Destijds aangeschaft voor 35. Tegenwoordig wel goedkoper te krijgen, maar de muis is zn geld zeker waard. Het is een no-nonsense kwaliteitsmuis met alle functionaliteit die ik nodig heb.

Heb jij ook een Logitech MX400 Performance Laser Mouse?

ben het helemaal met je eens, misschien een toevoeging van mijn kant,

ik had na een half jaar gebruik zwaar versleten muisvoetjes, ik heb dit naar logitech gemaild en binnen 2 weken had ik nieuwe muisvoetjes op mn deurmat, TOPservice van logitech.
Ik heb deze muis nu ruim een jaar, en ik ben er enorm tevreden over. Prima om mee te gamen (ik ben een fanatieke CoD4 speler).
Ben het ook met je eens :) geweldige muis alleen ook hier laat de coating los wat een klein minpunt is