Specificaties 18,4" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K95VB-YZ025H Review

nokiaan958GB 22 december 2013, laatste update op 16 september 2014, 2.820 views

Asus K95VB-YZ025H

Prima laptop met (net wat ik zocht) een heerlijk groot scherm. Voor deze prijs mag je ook wel wat verwachten. Wat mij betreft is hij z'n geld gewoon waard.

Pluspunten

• Helder en groot scherm
  • Behoorlijk stil
  • Snel
  • Genoeg intern en extern geheugen

Minpunten

• Geen SSD
  • 10 cm rand aan de vookant waardoor bij het typen je misschien met je horloge de rand beschadigt
  • Fors formaat voor als je hem mee wilt nemen.
  • Alleen leverbaar met Windows 8

Deze review is bedoeld als een eerste impressie van deze laptop die slechts enkele dagen bij mij in bezit is.
Omdat mijn Dell XPS i7 onverwacht (moederboard) problemen kreeg had ik snel een vervanger nodig. In combinatie met de XPS gebruik ik een 28" Hanzz beeldscherm, overstap van desktop naar laptop moet liefst niet te groot zijn.........
Heb deze gekocht tegen de achtergrond bij een defecte PC een waardig alternatief achter de hand te hebben die tevens meegaat op vakantie.
Omdat ik veel met grote tabellen werk en altijd veel applicaties open heb wilde ik een groot scherm. Daarom voor het grootst leverbare scherm gekozen. Vedere wilde ik uiteraard Full HD, USB3.0, bluetooth, gigabit lan etc etc.
Als computergebruiker van het eerste uur had ik altijd al (zelfbouw)PC's met Asus moederboarden en positieve ervaringen met deze fabrikant opgedaan.

Let op! Deze laptop is echt HUGE en niet gemakkelijk mee te nemen!

Bij het gebruik van dit product ben ik eigenlijk niet tegen (negatieve) verrassingen aangelopen. De omschakelijk van Windows 7 naar Windows 8 moet natuurlijk wennen.
Bij het installeren van NAV vanaf CD was er een vibratie vanuit de speler. Bij de installatie vanaf een volgende CD wat die er gelukking niet. Toeval?

Het werken met Asus Instant on op standje Battery Saving bevalt goed. Als je een kopje koffie haalt en je komt terug dan ik het scherm al uit, zo zou je met een redelijk continue gebruik een halve dag met een acculading kunnen doen. Dat is beste goed voor een i7, groot energieslupend scherm en geen SSD.

Update 26/12/2013
Na bijna een week in bezit even een update.
Laptop voldoet nog uitstekend.
Deze laptop heeft onboard video en een aparte videokaart. Als ik de instellingen moet geloven dan gebruik je standaard de onboard versie. Als meer power nodig is wordt overgeschakeld naar de snelle (en onzuinige) videokaart.
Er kunnen 4 geheugenmodules in geplaatst. Er zit nu 2x4GB in dus kan zo uitgebreid naar 4x8GB!
Wat ik helemaal niet had verwacht is dat er een 3,5" HD in zit die overigens wel lekker snel is.
Bovenstaande is geen reden om mijn beoordeling in positieve of negatieve zin bij te stellen.

edit 20140915
Ik ben er nog steeds content mee
Hij wordt niet intensief gebruikt .
Er is geen aanleiding mijn review in positieve of negatieve zin aan te passen.
Prima laptop, jammer dat de accu een avondje internetten niet haalt :)

Heb jij ook een Asus K95VB-YZ025H?

Vraagje , is er ruimte voorzien om een 2de schijfje bij te steken ? (SSD)

Het zou me verwonderen moest het niet zo zijn bij zo een joekel van een laptop maar ik kan er nergens iets over terug vinden.
jap, er is plaats voor een 2,5 en 3,5 inch schijf ;)
Er is nog plaats voor een 2.5" schijf.

Zie de duidelijke foto van:

SuperVeloce
26 januari 2014 17:46

[Reactie gewijzigd door Sermo op 27 mei 2014 07:17]

Helaas moet ik je het antwoord voorlopig schuldig blijven.

Heb er zelf ook om gezocht en niets over gevonden.
Komt er op neer dat ik hem een x moet openschroeven.

Edit:
de digitale handleiding opgezocht en deze spreekt van "secundair hard schijfstation"
zou dus wel moeten kunnen
als je meer info wilt moet je je mailadres even sturen, dan krijg je de digitale handleiding
past een 2,5" SDD in ;)

deze laptop wordt de opvolger van m'n overleden laptop.

Natuurlijk. Je hebt dan waarschijnlijk wel een bracket van een paar euro nodig.
De 2.5" wordt op zijn plaats gehouden door de behuizing van de laptop.

[Reactie gewijzigd door Sermo op 27 mei 2014 07:18]

Hoe bevalt het toetsenbord (en toetsenbordindeling?)
Die is supergoed.

Heb ooit blind typen geleerd doe dat nog steeds. Door de goede aanslag heb je nooit een misslag.

Dat de delete-knop ergens anders zit, was voor mij eerst even wennen.
mijn volumeknoppen zitten wel bij de F11 en de F12, ver weg van de fn toets, en daarom moeilijk met 1 hand te bedienen, rare keuze van Asus..
een 2e schijf er bij .... volgens een heel deskundige verkoper van de Mediamarkt kan dat niet ;(
Maar volgens de deskundige van ASUS zelf dus wel, een 2,5" schijf is bij te plaatsen. :)
Er kan nog een 2.5" schijf worden geplaatst.

Zie de duidelijke foto van:

SuperVeloce