Microsoft Wedge Mobile Keyboard Review
Slijtage punt toegevoegd aan review. Plus beoordeling aangepast van voldoende naar slecht.
Pluspunten
Goed en gevoelig toetsenbord Werkt op al mijn bluetooth devices Grote toetsen in compactste vorm mogelijk Makkelijk te vervoeren Ergonomisch Oogt professioneel (krijg vaak de vraag wat voor iets moois ik bij me heb) Batterij gaat paar maanden mee, bij veel gebruik
Minpunten
Slijtage, zelfs bij voorzichtig gebruik ontstaat relatief snel rond de randen van houder Functietoetsen (F1-F12) i.c.m. Fn toets gebruik is onlogisch en irritant Na een half jaar gaan de toetsen die vaak gebruikt worden al glimmen, letters bljiven wel zichtbaar Houder is stofgevoelig, wel goed afwasbaar Prijs NA NADERHALFJAAR IS HOES KAPOT, ZIE FOTO
Eindoordeel
## BEGIN NA RUIM ËËN JAAR BEGON DE HOES TE SCHEUREN
Nu twee jaar verder is de hoes helemaal doorgescheurd. Doordat ik deze wel eens reinig zie ik aan de binnenzijde ook roest ontstaan.
Het is dat het ding zo verrekte handig is, maar de kwaliteit in verhouding met de prijs is dus slecht. Zeker nu ik zie dat de keyboards voor 65 Euro verkocht worden.
## EINDE NA RUIM ËËN JAAR BEGON DE HOES TE SCHEUREN
Eerlijk gezegd heb ik veel plezier van mijn keyboard. Na een Trust, die printplaat problemen kreeg door het (met zorg) vervoeren. Door garantie refund via de Mediamarkt dit keyboard gekozen.
De bijgeleverde stand die ook het keyboard beschermd is uitstekend te gebruiken voor alle posities (bad, bed, bureau, als klem tussen dashboard en ruit in de auto voor navigatie, etc.) Helaas is deze klem aan de randen aan slijtage onderhevig. Na ongeveer een half jaar ontstaat er een klein scheurtje in het rubber. Daar ik nog garantie heb zal ik wederom terug moeten en nog voorzichtiger te werk gaan. Wil deze stand en keyboard namelijk niet kwijt, het is verder een heel praktisch geheel.
Het is m.i. het beste compacte keyboard met normale toetsen dat ik ken. De toetsen slaan goed en direct aan. Het is alleen wel jammer de de functietoetsen (F1-F12) via een Fn toets pas werken. Dit had men andersom moeten doen. Om een applicatie op mijn pc te stoppen moet ik dan ook Fn+Alt+F4 indrukken
Verder moet ik bij het wisselen tussen mijn pc en mijn Nexus 7 (2012) voordat ik de bluetooth connect modus activeer op het keyboard regelmatig de batterijhouder in en uit klikken. Dit gaat uiteindelijk een keer kapot. Doch neem ik het praktische geheel en dit risico maar voor lief en hoop dit dan uiteindelijk zelf te kunnen maken.
Al met al is het wel een aanrader, heb namelijk al veel toetsenborden mogen aanraken. Het enige dat steekt is de bizar hoge prijs, helaas is dat tegenwoordig maar al te vaak het probleem. De prijs.
Nu twee jaar verder is de hoes helemaal doorgescheurd. Doordat ik deze wel eens reinig zie ik aan de binnenzijde ook roest ontstaan.
Het is dat het ding zo verrekte handig is, maar de kwaliteit in verhouding met de prijs is dus slecht. Zeker nu ik zie dat de keyboards voor 65 Euro verkocht worden.
## EINDE NA RUIM ËËN JAAR BEGON DE HOES TE SCHEUREN
Eerlijk gezegd heb ik veel plezier van mijn keyboard. Na een Trust, die printplaat problemen kreeg door het (met zorg) vervoeren. Door garantie refund via de Mediamarkt dit keyboard gekozen.
De bijgeleverde stand die ook het keyboard beschermd is uitstekend te gebruiken voor alle posities (bad, bed, bureau, als klem tussen dashboard en ruit in de auto voor navigatie, etc.) Helaas is deze klem aan de randen aan slijtage onderhevig. Na ongeveer een half jaar ontstaat er een klein scheurtje in het rubber. Daar ik nog garantie heb zal ik wederom terug moeten en nog voorzichtiger te werk gaan. Wil deze stand en keyboard namelijk niet kwijt, het is verder een heel praktisch geheel.
Het is m.i. het beste compacte keyboard met normale toetsen dat ik ken. De toetsen slaan goed en direct aan. Het is alleen wel jammer de de functietoetsen (F1-F12) via een Fn toets pas werken. Dit had men andersom moeten doen. Om een applicatie op mijn pc te stoppen moet ik dan ook Fn+Alt+F4 indrukken
Verder moet ik bij het wisselen tussen mijn pc en mijn Nexus 7 (2012) voordat ik de bluetooth connect modus activeer op het keyboard regelmatig de batterijhouder in en uit klikken. Dit gaat uiteindelijk een keer kapot. Doch neem ik het praktische geheel en dit risico maar voor lief en hoop dit dan uiteindelijk zelf te kunnen maken.
Al met al is het wel een aanrader, heb namelijk al veel toetsenborden mogen aanraken. Het enige dat steekt is de bizar hoge prijs, helaas is dat tegenwoordig maar al te vaak het probleem. De prijs.
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Microsoft Wedge Mobile Keyboard?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
wordt fn niet een f-toets als je 2x achter elkaar FN in tikt?
Nope
Ik ben maar eens gaan bellen voor garantie. Na twee jaar had ik de bon niet meer dus die kan ik op mijn buik schrijven. Jammer van Microsoft. Men had net pluspunten gemaakt, die zijn nu weer allemaal weg.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
