Specificaties 4,95" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 32GB Zwart Review

playermijp 21 december 2013, laatste update op 22 december 2013, 8.250 views

LG Nexus 5 32GB Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Redelijk goede camera
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Accuduur mag nog een beetje langer, maar is beter dan verwacht
  • Luidsprekers zitten op een moeilijke plaats

Ik was al een hele poos op zoek naar de Nexus 5 en ik was dan ook van plan deze via de Duitse Play Store te kopen, maar die aanvaarden geen Belgische creditcard waardoor het voor mij niet mogelijk was om deze Nexus 5 via die weg te bestellen. Ik wou ook per se de 32Gb-versie die hier in BelgiŽ niet verkrijgbaar is, dus ben ik verder op zoek gegaan en vond ik het toestel uiteindelijk via de Duitse eBay. Daar heb ik hem gekocht en op de bijgeleverde factuur te zien is het toestel via Google Play aangekocht, dus uiteindelijk was de cirkel rond.

Nu ga ik het even over het toestel zelf hebben.

Snelheid:
Als eerste kan ik al zeggen dat het fantastisch is! Ik had hiervoor een Nexus 4, wat een topapparaat is, maar de Nexus 5 is nog een trapje hoger. Alle apps openen bijna instant en ook de camera is na de update naar Android 4.4.2 snel. Browsen op het internet met Chrome Beta werkt probleemloos en scrollen gaat zonder stotteren of haperen. Ik heb ook GTA San Andreas en Temple Run 2 geprobeerd en ook hier is geen lag te zien. De Snapdragon 800 SoC is perfect in staat om het 1080p scherm aan te sturen.

Batterij:
De batterijduur is tegen over de Nexus 4 verbeterd. De Nexus 5 heeft misschien niet de beste batterij die er bestaat maar volstaat goed voor mij. Aangezien er nogal veel negatieve reviews over de batterij bestaan was ik verrast van de accuduur. Ik haal 3 ŗ 4 uur screen on time wat toch wel goed is voor een smartphone van dat kaliber naar mijn idee. Wanneer ik het toestel nog wat langer heb, zal ik nog wat dieper op de batterijduur ingaan.

Camera:
De camera is goed. Niet schitterend, maar goed genoeg. Sinds de update naar Android 4.4.2 kan je snel foto's maken en start de app sneller op. De 8MP voldoen voor mij. Ook ga ik hier later enkele voorbeeldfoto's posten zodat je een idee krijgt van de kwaliteit.

LTE:
UPDATE: Ik heb ondertussen de LTE-snelheid getest en deze valt me goed mee, zie de screenshot hieronder. De downloadsnelheid is 51.7 Mbps en de uploadsnelheid is 19.40 Mbps.
PS: Ik heb Mobile Vikings in BelgiŽ.

3G (HSDPA+):
Ook de 3G-snelheid is dik in orde! Hier haal ik een downloadsnelheid van 19.74 Mbps en een uploadsnelheid van 1.59 Mbps. Wat ik wel een minpuntje vind tegen over de Nexus 4 is het feit dat het lang duurt eer het toestel overgeschakeld is van 4G naar 3G en omgekeerd. Wanneer je in een randgebied zit waar de verbinding al eens durft overschakelen zit je dus regelmatig een halve minuut zonder internetverbinding. Ik raad dan ook aan om het toestel op die plaatsen misschien beter op 3G-only te zetten zodat je daar alvast geen last van hebt.

Wifi:
Wifi-performance is ook meer dan in orde! Ik heb een internet abonnement met een max downloadsnelheid van 120 Mbps en ik haal op de Nexus 5 een snelheid van 84.43Mbps op ongeveer 10 meter van de router, dus dit is uitstekend!

Geluid:
De klank is goed wanneer je een hoofdtelefoon opzet, maar wanneer je gewoon naar de ingebouwde luidsprekers luistert dan steken ze zeker niet uit boven die van andere smartphones zoals de Galaxy S4 of de Sony Xperia Z. Wat ook niet zo handig is, is het feit dat je al gauw je vingers over de gaatjes van de luidsprekers houdt wanneer je deze in landscape-modus vast hebt. Zo hoor je helemaal niets en dit is me al enkele keren overkomen wanneer ik GTA San Andreas aan het spelen was. In vele reviews las ik dat het geluid ook niet erg hard kan wanneer je een hoofdtelefoon gebruikt maar hier heb ik echt geen last van gehad. Ik denk dat de Nexus 5 luid genoeg kan. Trouwens, wanneer je hem harder zet krijg je toch maar oorschade ;)

Beschikbare opslagruimte:
Van de 32Gb opslagruimte in het toestel is er ongeveer 26.76 beschikbaar voor de gebruiker (zie screenshot).

Conclusie:
Als conclusie kan ik dus stellen dat de Nexus 5 een prachtig toestel is! Ik heb nergens last van, geen dode pixels, geen loszittende knopjes en een goede camera. Voor iedereen die nog twijfelt kan ik dit toestel, dat voor een heel bescheiden prijs verkocht wordt, voor 100% aanraden!

UPDATE 22/12/2013: Ik heb het geluid nu ook besproken en 4G getest, de camera komt later nog.
UPDATE 24/12/2013: Beschikbare opslagruimte toegevoegd

Heb jij ook een LG Nexus 5 32GB Zwart?

Toffe review! Heb je voor mij ook een link naar de user?
Goede review, ik heb precies dezelfde ervaring met mijn nexus 5.
Heel erg bedankt! Ik heb geprobeerd om een review te schrijven die zo goed mogelijk overeenkomt met wat ik ervaar. Tof om te horen dat er nog mensen zijn die er zo over denken ;)
Hoi,

duidelijke review.

Kan je de link ook hier neer zetten bij welke verkoper op ebay je het gekocht hebt? Vind het wel raar dat je op google website ziet: 16GB $349 en 32GB $399. Die prijzen kan ik niet vinden in Europa...

Bedankt
Ik zal de link naar de user via een PM naar je sturen. Ik zie nu wel dat hij momenteel geen aanbiedingen meer heeft, maar misschien komen deze later wel weer terug. In ieder geval ben ik zeer tevreden over zi'n manier van handelen en is alles heel eerlijk verlopen. Hij stuurde de factuur van Google Play mee, dus dat is perfect!
he Playermijp, ik kreeg deze tip van iemand op het forum: http://www.mijnwebwinkel....62/over-nexus-playground/ heb de telefoon hier ook besteld. Die persoon die jij mij doorgaf had geen telefoons meer in de verkoop.

Overigens erg irritant dat we zo veel moeite moeten doen voor een telefoon 8)7
Die prijs geld volgens mij o.a. in Duitsland, en op Google Play
ja idd... lucky Amerikanen ;)
puur omdat de 32gb nog niet te koop is bij ons
Hallo,

Interessante review!
Kan je de link naar de user ook even naar mij sturen? Wil graag ook een nexus 5!
Alvast bedankt.
Hey ik zou ook wel graag die link willen =) ik ben ook op zoek naar een nexus 5 32gb...
alvast bedankt
Hi,
Ik wil ook graag een Nexus 5 32 Gb kopen. Echt niet te geloven dat ie niet wordt verkocht in de Benelux.
Zou je mij ook die link willen sturen?
Alvast bedankt!
Ik heb geprobeerd je een DM te sturen, maar ik zie dat je dit uitgeschakeld hebt. Is er een andere manier waarop ik je kan bereiken om je de link te geven?
Voor iedereen die ook geÔnteresseerd is in de link naar de verkoper op eBay kan me een DM sturen. Ik zet die man z'n profiel niet zomaar in de reacties omdat ik dan misschien z'n privacy schendt ;)
Ik zou ook heel graag de link ontvangen van u!
Hi,
Ja sorry ik heb DM nu ingeschakeld. Dus ik wil je nogmaals verzoeken om de link te sturen. Alvast hartelijk bedankt voor de moeite. Overigens, hoe lang duurde het van bestelling tot bezorging?
Hallo,

Wil graag ook een nexus 5 32gb! Kan je de link naar de user ook even naar mij sturen?
Alvast bedankt.

Gr
Merci
Ik ben ook op zoek naar een betrouwbaar adres voor de 32gb versie aan te kopen!

Kan je mij dit doorsturen? Bedankt!

Mvg,

Axel