1 review

Patriot Stellar 32GB Aluminium

Specificaties 32GB USB (micro)-stick - Bekijk alle specificaties

Patriot Stellar 32GB Aluminium Review

Anoniem: 328448 20 december 2013, 418 views

Patriot Stellar 32GB Aluminium

Ik zocht iets voor aan de sleutelbos om altijd bij de hand te hebben. Ik dacht eerst aan de "Kingston DataTraveler SE9 32GB" maar deze bleek niet erg snel te zijn in een review hier. Op de site van Informatique was de "Patriot Stellar OTG 32GB, USB3.0+micro USB" in de aanbieding voor Eur 29,95 met daarbij de vermelding: lees en schrijfsnelheid 80 MB/s. Die krijg je natuurlijk alleen bij een USB 3.0 aansluiting terwijl alle PC's die ik gebruik of onderhoud alleen USB 2.0 hebben. Het leek mij wel een paar euro extra waard en bovendien zit er een OTG aansluiting op de andere kant van de stick.

Materiaal:
Aluminium met plastic achterkant en dopje voor OTG. Er zit een klein gaatje aan de achterkant in het plastic deel waardoor je een klein ringetje of nylon lusje kan doen om hem aan je sleutelbos te hangen. Het is echter zo fragile dat ik geen sleutelbos eraan zou hangen als de USB in de PC zit. Omdat ik deze gekocht heb om altijd-bij-de-hand te hebben toch maar in de portemonnee gedaan. Er zit geen LEDje op.

Afmeting:
Foto spreekt voor zich. Hij moet trouwens niet veel korter worden, nu hebben mijn oude vingers nog net voldoende houvast.

Opslag:
Windows Size: 28.8GB wat normaal is voor een 32GB drive. Er zit verder geen software op [wat meestal toch rommel is]

Snelheid:
Alleen getest op een USB 2.0 [ik heb geen USB 3.0 aansluiting om te testen]. Hierdoor blijven de 2 extra dataparen onbenut. De schrijfsnelheid is redelijk en bij kleine bestanden is het beter dan wat ik had, wat handig is bij een LiveUSB en portable OS / apps.

De OTG kant.
Getest op een Samsung S2, S4 en tab3. Werkt prima en veel makkelijker dan via adapters of kabels. Het zou moeten werken op alle Android 4.0 apparaten met micro-USB aansluiting zolang ze On-The-Go ondersteunen. Android ondersteund standaard alleen FAT32 [dus geen exFAT, NTFS]. Je gebruikt dit niet vaak omdat je meestal WiFi op deze apparaten hebt, maar voor het maken van een backup of overzetten van veel mediabestanden is het toch handig.

Heb jij ook een Patriot Stellar 32GB Aluminium?