Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Roccat Kone Pure Zwart Review

JKMH 20 december 2013, 546 views

Roccat Kone Pure Zwart

Pluspunten

• Goede handligging
  • Goede Software
  • Hoge DPI
  • Leuke verlichting
  • Stabiel

Minpunten

• geen minpunten gevonden

Ik was op zoek naar een vervangende gaming muis. Omdat ik al een Roccat gaming toetsenbord heb, vond ik dat ik ook een goede Roccat muis erbij moest kopen om de set compleet te maken. Mijn oog viel direct op deze muis. een mooi blauw verlicht logo wat perfect bij mijn toetsenbord past! En volgens andere reviews zat deze ook heerlijk in de hand.

Ik ga de volgend punten bespreken in deze review:
  • Bouwkwaliteit
  • Knoppen
  • Bedraad
  • Handligging
  • Verlichting
  • Roccat Software
  • Eindconclusie
Bij deze muis was in aan het juiste adres! Hieronder leg de ik punten uitgebreid nog eens uit, ik wens je veel leesplezier!

Bouwkwaliteit

De muis voelt zeer degelijk aan. Niet te zwaar en niet te licht, voor mij perfect, en ik denk dat de meeste ook zeer te spreken zijn over het gewicht en de kwaliteit van deze muis!

Voor mensen met grote handen raad ik hem niet aan. De muis is namelijk erg klein! Voor mij maakt het niet uit. want ik ben pas 16 en heb dus redelijk kleine handen.

Knoppen

Ik vind het persoonlijk zeer irritant wanneer er 999 knoppen op een muis zitten, en bij deze muis zitten er absoluut niet teveel knoppen op. Je kunt alle knoppen natuurlijk naar eigen style veranderen. Maar standaard zit er een DPI switcher op, die zit onder het scroll wheel. Erg fijn, als je in Battlefield (of een andere game) tijdelijk een sniper bent. Is het erg fijn wanneer je van 1600 naar 800 DPI kunt switchen, zodat je erg precies bent.
Door de software van Roccat is het mogelijk dat als je je DPI switch je dat ook verteld word, dus als je even naar 800 DPI switch word dit verteld door de ingesproken stem van Roccat. Ook een erg leuke feature van Roccat!

Bedraad

Hier is niet veel over te vertellen, de muis is bedraad, ik hou niet van draadloze muizen, je houd toch altijd het gevoel dat het slomer gaat dan een bedrade muis..

Handligging

Zoals ik al in het begin heb verteld, de handligging zit formidaal in elkaar! Daarbij is goed nagedacht. Dit komt mede door de speciale soft touch laag. Dit zorgt er ook voor dat je als het ware niet "uitglijd" op de muis.

Verlichting

De verlichting bij deze muis is ook tip top in orde! Je kunt alle kleuren kiezen die je wenst in het progamma van Roccat. Ikzelf heb de zelfde kleur als bij mijn toetsenbord toegepast "donkerblauw". Je kunt verschillende effecten kiezen voor de verlichting. Daar ga ik in deze review niet op in.

Roccat Software

Ik vind dat Roccat ook goed aan de software heeft bedacht, stabiele en zeer nette software. Je kunt alle knoppen veranderen, macro keys instellen, statistieken bekijken en nog veel meer. Ook kun je daar de kleur van de muis instellen, ik heb een screenshot gemaakt van de software, je kunt die in de bijgevoegde foto's vinden.

De prijs is zeer netjes met ongeveer 55 euro. Je krijgt zeker waar voor je geld! En ik raad hierbij ook iedereen deze muis aan!

Eindconclusie

Wie een muis zoekt van hoge kwaliteit, hoge DPI, goede handligging en een leuk kleurtje, is bij de Roccat Kone Pure aan het goede adres! Ik hoop dat ik jullie genoeg heb geļnformeerd over deze muis. Opbouwende kritiek is welkom!

TO DO LIST::

:: Nog meer foto's toevoegen ::

Heb jij ook een Roccat Kone Pure Zwart?

dankje voor de review!
mag ik vragen welk keyboard je hebt? (en ben je daar tevreden mee?)
dankje voor de review!
mag ik vragen welk keyboard je hebt? (en ben je daar tevreden mee?)
Zoals in de review staat de Roccat Isku, daar ben ik zeeer over te spreken. Die review zal ik binnenkort ook eens gaan schrijven!
dankjewel! overheen gelezen denk ik :-/
weet je toevallig wat het verschil tussen de roccat Isku en de roccat isku FX is (behalve de verschillende led kleuren)
Het is inderdaad alleen de led kleurtjes..
okay dankje :-)
(Best wel raar om daar ¤20 meer voor te betalen :P)