Samsung Galaxy S Duos GT-S7562 Zwart Review

Rhitik 19 december 2013, laatste update op 5 november 2014, 198 views

Samsung Galaxy S Duos GT-S7562 Zwart

Goedkope telefoon en dual-sim, maar zelfs bij bellen loopt de telefoon nog wel eens vast; je wordt dan gebeld maar kan niet opnemen omdat hij vast zit. Het is dat ik de telefoon van 't werk gekregen heb anders had ik hem allang ingeruild voor een ander.

Pluspunten

• Helder scherp scherm
  • Dual-sim

Minpunten

• Erg traag
  • Loopt regelmatig vast
  • Veel nieuwere apps werken te traag
  • Wordt bij navigatie heel erg warm
  • Accuduur

• Apparaat is erg traag. Het laden van de contactpersonenlijst duurt al enkele seconden, het laden van bijv Google Maps duurt gerust 1 minuut. Internet is door de traagheid bijna niet bruikbaar. Als je iets te snel dan weer op de terug-knop drukt loopt de telefoon 9 van de 10 keer vast (en moet je minimaal 1 a 2 minuten wachten of gewoon uit zetten).
  • Scherm is erg scherp en netjes.
  • Camera voldoende (enkel bij mooi weer).
Update 05-nov-2014
Ik heb de telefoon nu bijna een jaar in bezit. Gebruik hem enkel nog voor op 't werk (bellen en af en toe WhatsApp). Ik heb vrijwel alle apps verwijderd, aangezien de telefoon niet meer bedienbaar was (te traag).

Internet werkt enkel nog als je via (Instellingen -> Geavanceerd) Javascript uitzet. Echter, dan kun je ook gelijk een aantal websites/filmpjes/etc niet meer bezoeken.

Verder vol de lol maar even een AnTuTu Benchmark uitgevoerd. Zie foto beneden voor het resultaat.

Deze telefoon raad ik niemand aan. Leg er een paar tientjes bij en koop een beter toestel.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S Duos GT-S7562 Zwart?