Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

jorisboytjuh 18 december 2013, laatste update op 2 februari 2014, 2.879 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Scherp scherm
  • Veel camera opties
  • Lens van saffier
  • Voelt stevig aan

Minpunten

• Camera prestaties bij weinig licht

LG probeert het verleden te beteren… en met succes!

Daar is die dan, mijn eerste review op Tweakers. Na veel reviews van andere gelezen te hebben leek het mij ook wel eens goed om een review te maken, want dit kan mensen toch helpen bij hun aankoop beslissing. LG heeft naar horens een duister verleden in de telefoon wereld en ik wil dit gaan ontkrachten of bevestigen. Het toestel dat ik heb gekozen is de LG G2 en deze heb ik nu bijna een maand in gebruik, lang genoeg om er een review over te schrijven naar mijn idee. Toestel is o.a. getest met de LG G2 Quick Window, een speciale case van LG met een ‘kijkraam’. Veel lees plezier en voor vragen kun je altijd reageren.

Batterij
Daar begin ik mee omdat de accu voor mij een belangrijke rol speelt. De accu houd het met gemiddeld gebruik makkelijk 2 dagen vol. Als je hem heel intensief gebruikt dan gaat die eigenlijk nog wel langer dan een dag mee en hoef je hem in de avond dus niet bij te laden als je bijvoorbeeld tv zit te kijken. Een dikke plus in vergelijking met andere telefoons die ik in mijn bezit gehad heb, denk hier aan de Xperia Z en de Galaxy S3.

Scherm
In de LG G2 zit een IPS Full HD paneeltje en dit zorgt voor prachtige beelden met veel detail. Ook is het scherm met lage helderheid nog goed te bekijken en dat scheelt weer energie.

Camera
De camera kan mooie plaatjes schieten bij normale omstandigheden. In de bijlage zie je een paar voorbeelden. Naar mijn idee mooiere plaatjes dan zijn concurrenten. Ook is het stukje glas van de camera lens gemaakt van saffier en deze is dus lastig om te bekrassen.

Met weinig licht presteert camera aardig maar dit had wat beter mogen zijn. Daarnaast moet je natuurlijk ook rekening houden met de grote van de lens. Deze is klein en kan dus weinig licht opvangen. Hiervan zit ook een voorbeeld in de bijlage.

Opties
De camera heeft maar liefst 12 modi en dat vind ik zeker een pluspunt. Hierdoor is er veel mogelijk en kan je bijzondere foto’s maken. Er zijn 2 soorten modi die ik vaak gebruik de nacht modus en de panorama modus. De nachtstand voor foto’s met schemer en de panorama om bijvoorbeeld de sfeer vast te leggen, deze werken beide prima.

Ook zit de functie Knock On op de LG G2 en deze werkt verbazingwekkend goed! Hij reageert goed en ik gebruik het standaard als ik de telefoon uit mijn zak haal. Een nadeel is wel dat ik nu op andere telefoons hetzelfde doe en hierbij gebeurt er natuurlijk niks :P

Bouw
De telefoon heeft een mooie carbon look en dit maakt hem mooi. Hij voelt stevig aan en alles klopt naar mijn idee. Het mooiste aan de telefoon vind ik de dunne randen aan de zijkanten van het scherm, dit geeft de telefoon een slank uiterlijk. De knoppen aan de achterkant vindt ik fijn en dat had ik eigenlijk niet verwacht, ze zijn sneller te bedienen dan reguliere volume toetsen op andere telefoons naar mijn idee.

Snel
De telefoon is razend snel en dat is te merken, uiteraard door de Snapdragon 800 processor in combinatie met de Adreno 330. Mobiele games van tegenwoordig zijn geen partij voor deze sterke combinatie, de frame rate ligt dus zeker niet laag. Toch ben ik heel benieuwd naar GTA San Andreas die uit gaat komen voor Android. Dit lijkt me een wat zwaarder spel en deze wil ik nog toevoegen aan de review als hij er is.

LG G2 Quick Window
Dit is het originele case van LG die ik erbij gekocht heb en dit is zeker een aanrader. Hij is van goede kwaliteit en de Quick Window heeft handige opties. Dit maakt de telefoon naar mijn idee helemaal af.

Als laatste
Deze telefoon heb ik gekocht bij de Mediamarkt in Arnhem en toch wil ik deze winkel een compliment geven. Ik ben geholpen door een medewerker bij het kopen van deze telefoon. De medewerker wist zeer veel over de telefoon en zelfs vragen met betrekking op de processor. De telefoon heb ik uitvoerig mogen testen en instructies werden daarbij gegeven. De tijd werd genomen en kosteloos werd ook mijn sim perfect geknipt met een speciale tang. Dus mijn complimenten naar de Mediamarkt in Arnhem

Update 19.12.2013
Vandaag kreeg ik een melding dat er een update beschikbaar was voor de LG G2. De update werd aangeduid als Browser update. Er is een home screen bijgekomen met daarop alle belangrijke functies van de LG G2. Denk hierbij aan instructie video's en extra informatie. Deze update had een grote van 55mb en voegt voor de rest niks toe.

GTA San Andreas voor Android 20.12.2013

Zoals ik al had belooft zou ik mijn ervaringen met jullie delen als ik GTA San Andreas op de G2 had. Vandaag heb ik hem ge´nstalleerd en heb hem nu 1,5 uur gespeeld. Het gaat natuurlijk over de ervaring die ik bij het spelen heb en niet specifiek over GTA zelf. Screenshots zijn zelf gemaakt.

Het spel loopt mooi soepel op de LG G2 en daar hoopte ik eigenlijk ook wel op. Er zit een Snapdragon 800 die zo te zien krachtig genoeg is.

De animaties zijn zoals jullie kunnen zien niet verkeerd.

Wel is er een klein minpuntje, als je GTA speelt op Landscape modus dan moet je wel je hand iets van de speaker afhouden. Want anders hou je het geluid van de speakers tegen en dan klinkt het zacht.

Voor de rest een prima spel en goed geschikt voor de G2, zo zie je maar dat de G2 een krachtig telefoontje is.

Update 14.01.2014

Er is mij gevraagd om nog enkele foto's toe te voegen door twee mede Tweakers. De voorkeur ging uit naar foto's van dichtbij, veraf en bewegend. Dus daarom voeg ik bij deze review 3 extra afbeeldingen toe en ik hoop dat dit een nog betere indruk geeft van de camera.

Een close up:

Een foto van een landschap:

Een foto van de Montferland run:

Verzoekjes zijn welkom!

Foto's zijn zelf gemaakt met eigen G2 zonder andere instellingen.

Update 02.02.2014

En hier opnieuw een update voor de LG G2 review die ik heb gemaakt.
Zelf ben ik op vakantie geweest en daar heb ik enkele kiekjes gemaakt.
Foto's zijn gemaakt in Zillertal Arena en dit zal voor de ski liefhebbers bekend in de oren klinken. Dit geeft jullie een beeld van de camera prestaties met toch wat andere omstandigheden.

Dit is toch wel een van de mooiste foto's van de vakantie en hij geeft mooi weer hoe de G2 landscape foto's kan maken.
Kleuren worden mooi en realistisch weergegeven. En zelfs met de bewegende mensen op de foto had de camera geen probleem. Ook kun je niet zien dat ik aardig beweeg met mijn hand vanwege de kou. Uiteraard door de Optical Image Stabilization.

De G2 maakt prima foto's zoals jullie al hebben begrepen uit de review en dit wil ik nog een benadrukken met deze foto.
De LG G2 geeft veel detail weer en de auto focus werkt zoals jullie kunnen zien prima.

Bij deze foto heb ik gefocust op het bordje van de rode piste en dus niet op de achtergrond.
Dit geeft een mooi effect naar mijn idee en de focus van de camera werkt dus prima en is goed aan te sturen.

Deze foto heb ik gemaakt na zonsondergang om te kijken hou de camera zou reageren bij andere licht omstandigheden.
Zoals je kan zien heeft de G2 er een mooi plaatje van gemaakt en dat is een plus punt.

Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere updates!

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?

De foto's heb ik er nog niet opgekregen maar dit ga ik zo snel mogelijk proberen.
Voordat ik het vraag ga ik natuurlijk eerst zelf even zoeken!

Verzoekjes mogen!

[Reactie gewijzigd door jorisboytjuh op 18 december 2013 23:06]

Leuke review! Fijn dat je ook wat fotos hebt toegevoegd, dat wil nog wel eens ontbreken.

Paar vragen waar ik nog mee zit;

- Hoe ligt het toestel in de hand? Is het een comfortabel toestel of juist helemaal niet (scherpe hoekjes/randjes die in de hand drukken bijvoorbeeld)? Voel je hem in je oor steken na lange belsessies?

- Zitten de knoppen aan de achterkant in de weg als je hem vasthoudt, of stoort dit bij dagelijks gebruik (denk in broekzak steken/uithalen, browsen, appen of andere simpele acties die je kort maar veel doet)

- Hoe zit het met het geluid? Is het blik, hol, aardappel? Versta je elkaar goed als je aan het bellen bent?

- De camera software lijkt goed ontwikkeld; zit de rest van de software ook zo goed in elkaar, en werkt het een beetje samen? Zit er (veel) bloatware op, zo ja hoeveel ruimte neemt dit in?

- Je beschrijft dat de Knock-on functie van de G2 fijn werkt. Wat is dit precies, en wat is er zo prettig aan vs een toestel wat het niet heeft?

- Bevalt het scherm zonder fysieke knoppen? Is dit fijner/handiger dan bijvoorbeeld de home knop van de S3?

Hoor graag van je :)
Reactie staat hieronder, was vergeten het als reageren te markeren :)
Hallo,
Dat zijn zeker een paar punten die noemenswaardig zijn.

Het toestel ligt fijn in hand en dat komt omdat er een beetje rondingen aan de rand zitten. Na een lange bel sessie heb ik geen klachten over het toestel.

De backbuttons zijn een fijne toevoeging. Ze storen niet bij dagelijks gebruik, want het is niet zo dat ze erg uitsteken.
En een van de acties die ik veel doe is bellen, als ik bel dan heb ik mijn wijsvinger op de knoppen, zo kan ik het geluid direct harder zetten wanneer nodig.

Er komt prima speaker geluid uit de telefoon, natuurlijk niet met de meeste bass maar wel gewoon goed. Denk hierbij aan een natuurlijk geluid wat eruit komt en niet van dat schelle geluid wat je soms hoort. Bij het bellen versta ik de mensen goed en zij mij ook dus dat is naar mijn idee prima in orde.

Er zit vanuit de fabriek al aardig wat software op en dat is wel een beetje minder want ik gebruik het ook weinig tot niet, veel LG apps heb ik verborgen. Maar de afstandsbediening app van LG is wel handig en gebruik ik graag. Het pakket met apps neemt de nodige ruimte in beslag denk aan 12 a 13gb vrij te besteden. Dit zul je ook bij Samsung en Sony hebben.

Knock on is eigenlijk een soort vergrendel knop en deze is speciaal voor als het toestel op zijn rug ligt, want dan kon je niet bij de knoppen. Als je 2x tikt op het scherm dan gaat de telefoon aan en als je weer 2x tikt dan gaat de telefoon weer uit. Het is een snelle manier van ontgrendelen en ik vind het fijner dan steeds een fysieke knop in te tikken.

De telefoon beschikt niet over fysieke knoppen aan de voorkant en is dus een en al scherm. Van de S3 ben ik wel fysieke knoppen gewend, en in het begin wat de G2 dus wel even wennen. Eerst vond ik het namelijk irritant omdat ik het niet gewend was, nu is het gewoon goed te gebruiken. En doordat er geen knoppen op de voorkant zitten ziet de telefoon er luxe uit vind ik.

Hopelijk kun je er wat mee en als er nog iets is dan hoor ik het graag.
Meervoud van modus is modi ;) verder goede review :)
Dat zijn de tips waar ik wat aan heb want daar leer ik alleen maar van! Om eerlijk te zijn wist ik dat niet! Bedankt :)
Is dat niet het station van Didam op die eerste foto?
Ja dat is het station in Didam!
Dicht bij mij in de buurt :)
Je hebt het over mooie animaties die wij moeten kunnen zien maar ik zie alleen statische foto's (San Andreas gedeelte). Bedoel je graphics? Of was het je intentie om gifjes toe te voegen?
Nou om eerlijk te zijn zocht ik het Nederlandse woord voor graphics en toen schoot animaties me te binnen. En wil er waarschijnlijk nog wel een kort filmpje van maken :)
Bedankt voor deze review. Eigenlijk heb ik mijn keuze voor nieuw toestel al gemaakt maar het is altijd fijn om nog wat gebruikers ervaringen te lezen. Klein detail wel, je noemt als minpunt nacht opnamen met de camera maar voor wat ik zie heb je er toch een behoorlijke foto mee gemaakt. Met mijn spiegelreflex camera pak ik al snel naar een statief met dergelijke opnames en neem aan dat deze uit de hand is gemaakt. Dan krijg ik toch de indruk dat de ois (optical image stabilization) netjes zijn werk doet?
Hallo,
Leuk om te horen dat de LG G2 je toekomstige telefoon zal worden. Ik kan hem aanraden omdat ik het namelijk een fijn toestel vindt.

Maar als je naar de donkere foto kijkt dan zie je dat de mensen onderaan een beetje wazig zijn en daarom heb ik dat als minpunt aangemerkt. Zelf wil ik namelijk correcte informatie over het toestel geven. Maar zoals je op de foto ziet zijn de statische objecten wel heel mooi weergegeven. Dit heeft uiteraard met de sluitertijd te maken die langer is in het donker.

Dus je zou mooie statische landscape foto's in de nacht kunnen maken maar dynamische beelden in de nacht vastleggen zou wat moeilijker worden. En de ois is zeker een fijne toevoeging aan het apparaat en ik heb zo goed als geen last meer van wazige foto's.

Als je nog andere vragen of opmerkingen heb dan hoor ik het graag.
Even een vraagje, kraakt de behuizing? Dit heb ik bij mijn LG Optimus L9 namelijk wel...
Wil ook graag de G2 aanschaffen, ben overigens erg fan van LG met name de software! Nog even wachten op de G3, deze zal wel een flinke prijs krijgen, maar het voordeel is dan dat (meestal) andere telefoons dalen, ik moet zeggen de g2 is nu ook echt niet duur meer, zat eerst te twijfelen tussen Nexus 5 en deze, uiteindelijk toch maar voor deze omdat ik het grote scherm erg mooi vind! Maarja, we zullen zien!
Hallo Tje,

Slim dat je vragen stelt want een miskoop wil je uiteraard voorkomen. De behuizing van het toestel kraakt niet integendeel, hij voelt juist zeer solide aan en van goede kwaliteit.

Software van de G2 is zeker goed en heeft velen opties zoals je waarschijnlijk al in de review gelezen hebt.

En persoonlijk vind ik deze telefoon fijner dan de Nexus 5 en zoals je al zegt komt dat bij mij ook door het grotere scherm. Ook vindt ik de LG G2 er mooier uitzien en dat speelt uiteraard ook een rol.

Kortom, als je voor een LG G2 gaat dan zul je er zeker geen spijt van gaan krijgen! :)
Hmm, oke bedankt voor de reactie! Dan word het sws de lg g2 ipv nexus 5 ;)