Samsung SpinPoint P120 SP2004C, 200GB Review

Tele 18 mei 2005, laatste update op 20 mei 2005, 428 views

Samsung SpinPoint P120 SP2004C, 200GB

Pluspunten

• Geluidsniveau is zeer laag
  • S-ATA II, NCQ
  • Prestaties zijn prima in orde

Minpunten

• Trilt

Bij het opbouwen van een nieuwe pc heb ik een keer ipv maxtor voor een nieuwe samsung schijf gekozen. De hoofdreden hiervoor was dat ik deze pc zo stil mogelijk wilde maken. Dit is met behulp van deze schijf aardig gelukt.

De prestaties zijn icm met een nforce4ultra prima te noemen. De schijf is van zichzelf stil, maar trilt als iedere andere 7200tpm schijf. Als ik deze in de driverail van mijn kast zou bevestigen zou de kast het geproduceerde geluid aardig versterken. Het is voor de ultieme stilte dus aan te bevelen een trillingsdemper te gebruiken zoals diverse merken deze aanbieden.

Op het gebied van prestaties valt zoals eerder gezegd niets aan te merken. Deze schijf presteert op z'n minst gelijkwaardig aan de directe concurrenten van Maxtor en Hitachi.

Heb jij ook een Samsung SpinPoint P120 SP2004C, 200GB?

Kan jij ook de temperatuur van de schijf uitlezen via je (intergrated) SATA controller?
Ik heb een pci sata kaartje, en kan (zoals ik al gewend was van pata raid) geen temperaturen zien :(
Bestaat het hele S.M.A.R.T. nog wel bij sata? misschien kan je daar nog een screenshotje van toevoegen?
(o.a. speedfan kan dit uitlezen)