Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart Review

GuyonPince 18 december 2013, laatste update op 18 december 2013, 174 views

Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart

Pluspunten

• Hele goede kwaliteit
  • Gemakkelijk je helderheid aanpassen met de ECO knop
  • 2ms response time

Minpunten

• Op zijn felste stand een beetje tè fel voor mij

Nadat ik een nieuwe pc had gekocht was het tijd voor een nieuw scherm, mijn interesses lagen bij een 24" scherm met een resolutie van 1920x1080. Na een tijdje rondkijken in verschillende winkels lagen mijn interesses bij de IIyama Prolite E2409HDS en een samsung beeldscherm van 24" waar ik de naam niet meer van weet. Mijn keus viel op de IIyama omdat die een matte omlijsting en voet heeft, en naar mijn gevoel een matter scherm heeft, wat mij wel aanstond, aangezien de zon nog wel eens op mijn scherm wil schijnen, dan weerkaatst het zonlicht niet in mijn ogen via de voet of omlijsting, wel zo prettig :)

Na ongeveer 2 jaar gebruik te hebben gemaakt van dit scherm ben ik erg tevreden. Ik heb nog geen enkel defect tegen gekomen en werkt nog helemaal naar behoren.
Gamen gaat prima met de hele lage response time van 2ms, de 75Hz is ook genoeg voor mij, en ben nog geen enkele bottleneck tegengekomen.

Een minpunt van dit scherm is dat ik nog wel eens hoofdpijn kon krijgen na een lange tijd naar dit scherm kijken op de hoogste helderheid. Ik heb dan ook vaak mijn scherm op de ECO stand staan (-25 Watt). De ECO modus is een makkelijke manier om je helderheid te veeranderen, en heeft 4 standen:
Off / -10 Watt / -15 Watt / -25 Watt

Conclusie: Een prima scherm voor zijn prijs, heel tevreden

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart?