Specificaties 1TB 3.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

WD RE2-GP WD1000FYPS, 1TB Review

js303 11 november 2008, laatste update op 11 november 2008, 1.306 views

WD RE2-GP WD1000FYPS, 1TB

Pluspunten

• Als-ie het doet is het een prima ding, vrij stil, redelijk snel, blijft koel.

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • Doet diens naam "24/7" duidelijk geen eer aan

Ik heb binnen een periode van drie dagen (!) twee kapotte schijven van dit type (Western Digital WD10000 RE2-GP) gehad. Deze waren op verschillende momenten aangeschaft en los van elkaar in verschillende fileservers gebruikt. De ene schijf is 3 maanden terug gekocht, de ander 5 maanden.

Hoewel deze schijven het predikaat "24/7" hebben (lees: intensief gebruik) en je daar dus ook voor betaalt vraag ik mij af hoe wat men bij Western Digital onder betrouwbaar verstaat. Het kan zijn dat ik net 2 rotte appels heb, maar ik heb weinig vertrouwen meer in deze harddisks.

NB: ik heb voor de prestaties een voldoende gegeven, in de tijd dat ze werkten was het OK. Ik heb 1 harddisk inmiddels naar de leverancier gestuurd die stuurt een vervangend exemplaar terug. Ik heb daarom nog geen direct contact met de fabrikant, WD gehad.

Heb jij ook een WD RE2-GP WD1000FYPS, 1TB?

rotte appels zijn rot jah ;p
ik heb er totaal 3 van zonder problemen, mss heb ik gewoon geluk.
ene heeft geluk met WD, andere met maxtor, en de andere met samsung, je weet het maar nooit tegenwoordig.
anyway, dit is geen review, gewoon een opsomming van "anger towards wd" voor een groot deel, ik hoop dat je dalijk wel een goed exemplaar thuis krijgt.
Er is een bekend probleem met eerdere revisies van sommige Synology servers en grote harddisks. Vaak doen die "kapotte" drives het in andere systemen zonder problemen.
Voor de CS-407 bijvoorbeeld zijn er in de nieuwere revisies elco's bijgekomen net naast de voedings-connectoren voor de drives. Eventueel kan je daarvoor van Synology een vervangend moederbord krijgen.
Je hebt gewoon erg veel pech gehad. Net als sh1nigam moet ik zeggen dat de twee WD1000FYPS schijven in m'n Synology diskstation het prima doen. Ze zijn stil, koel en behoorlijk snel.
Zelf ben ik absoluut geen merkenfreak dus als deze WD's niet goed zouden zijn zou ik het zeker bevestigen. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ze prima werken.
En negatieve ervaring is in het geval van bovenstaande 'review' mijnsinziens niet representatief.
Hey Falcon en Shqnigami, als jullie nou ook even een review schrijven of iig een beoordeling, dan staat het er weer beter voor met de score van deze WD ;-)
Er is een probleem gevonden met dit type, heeft te maken met "intelli park". Western Digital heeft er een firmware voor die dit probleem fixed.