Specificaties GF GTX 760 (1,072GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream Review

Sentuary 17 december 2013, 1.094 views

Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream

Pluspunten

• Goede bijgeleverde software
  • Lage ventilator snelheid dus weinig geluid
  • Met 247mm lengte ruim toepasbaar in desktops
  • Powerconnectors zeer gunstig geplaatst
  • Goede prestatie/prijs verhouding

Minpunten

• Witte led kan niet worden uitgezet

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Sinds twee maanden heb ik de 760 jetstream van palit in bezit. Deze kaart heb ik gekocht als upgrade van een club3d hd6850.
De reden van aankoop was voornamelijk het spelen van Battlefield 4 op ultra settings met redelijke tot hoge fps rate. Met de 6850 was dit low tot medium. Met mijn pc opstelling kan ik dit spel draaien met alles op ultra waarbij ik de 2x AA heb aanstaan daarbij haal ik gemiddeld 50 tot 65 fps(geen benchmark) met een resolutie van 1920x1080. Afhankelijk van de kamertemperatuur wordt de videokaart zelf ongeveer 55 en 65 graden tijdens BF4. Bij Need for speed most wanted loopt dit op tot 70 graden. Hierbij komt het percentage van de ventilator praktisch nooit boven de 50% en hoor je de kaart bijna niet(toegegeven gebruik ik een standaard processorkoeler die overheerst).

Ook gebruik ik videobewerkingssoftware (sony vegas pro 12) waarbij deze videokaart een flinke upgrade was in vergelijking met de hd6850. Het renderen van 2k videomateriaal of 1080p 60fps gaat met hoge snelheid en previews met 1080p 30fps gaan zonder schokken. Hierbij maak ik gebruik van videomateriaal van gopro hero3 black.

De software(Thundermaster) die Palit bij deze kaart levert is overzichtelijk en duidelijk. Er kunnen 5 verschillende gebruikersmodes worden opgeslagen al heb ik hier nog geen gebruik van gemaakt omdat overklokken nog overbodig is voor mijn gebruik. Verder is er een overzichtelijke status te zien van: Core Clock, Memory clock, temp, fan speed, core voltage, power usage, core usage en memory usage. Deze worden allen in een grafiekje opgeslagen dus kun je na het spelen van een spel duidelijk de prestaties zien. Ook kun je met het programma makkelijk overklokken. Dit werkt ongeveer vergelijkbaar met catalyst control center. Ook hier heb ik nog geen gebruik van gemaakt omdat de prestaties voor mij voldoende zijn.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze kaart en het merk Palit. Als enige minpuntje heb ik tot nu toe kunnen vinden dat er een witte led op de kaart zit die niet kan worden uitgezet. Persoonlijk heb ik daar weinig last van.

Heb jij ook een Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream?

ben toch blij dat mensen Palit kopen :) heb ik al jaren en sinds vorig jaar 2x GTX 660 Ti JetStreams. Kort maar duidelijke review/eigen ervaring :)