Specificaties geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung C260 Rood Review

Ektron 11 november 2008, laatste update op 11 november 2008, 577 views

Samsung C260 Rood

Pluspunten

• Vormgeving en laag gewicht
  • Bouwkwaliteit en betrouwbaarheid
  • Zend- en ontvangstkwaliteit
  • Lange accuduur

Minpunten

• Volumeregeling met slechts twee standen
  • Toetsen te klein voor dikke vingers
  • Leerfunctie T9 slecht

De C-260 is een zeer goed en betrouwbaar toestel, eenvoudig in gebruik. Een ideaal toestel voor mensen die een gsm willen zonder poespas, uitsluitend om te bellen en soms te sms'en. Het toestel heeft een agenda, wekker en een spraakrecorder. Een camera, radio en MP3-speler ontbreken, wat ik als een pluspunt beschouw. Er kunnen bij mijn weten geen extra ringtones worden gedownload.

De slanke vormgeving met afgeronde hoeken en laag gewicht vind ik zeer goed; dit is mijn eerste gsm die ik niet in mijn broekzak voel.

De zend- en ontvangstkwaliteit zijn goed. Nooit klachten gehad dat ik niet te verstaan was.

De bouwkwaliteit en betrouwbaarheid zijn uitstekend. Ik heb het apparaat 16 maanden in gebruik, zonder een storing. Dit terwijl ik de telefoon vele malen uit mijn handen heb laten vallen, waarbij hij ook op beton terecht is gekomen. Als het toestel viel, schoot het accuklepje op de achterzijde wel eens los en dan viel de accu eruit, maar dit heeft geen negatieve gevolgen gehad voor het functioneren.

De accuduur was tijdens de eerste 12 maanden bij matig gebruik ca. 170 uur (7 dagen). Prima dus. Momenteel (na 16 maanden gebruik) heb ik het idee dat de accuduur marginaal korter is geworden.

De minpuntjes:
De volumeregeling werkt alleen bij handsfree-gebruik en dan zijn er slechts twee standen: hard of normaal.
De toetsen lijken mij te klein voor mensen met dikke vingers.
Het sms-gedeelte heeft T9, maar de leerfunctie is slecht; het is vaak niet mogelijk om een woord toe te voegen aan de woordenlijst, terwijl je dit wel zou willen.

Heb jij ook een Samsung C260 Rood?