Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung C27B750X Aluminium, Zwart Review

agiej 17 december 2013, laatste update op 28 december 2013, 685 views

Samsung C27B750X Aluminium, Zwart

Pluspunten

• Vele features
  • Weinig kabels nodig
  • MHL
  • Wireles display (lees review)
  • Ingebouwde USB hub & speakers
  • Mooi beeld

Minpunten

• Software werd niet direct goed ge´nstalleerd
  • Smartphones nieuwer dan de Galaxy S2 hebben een tussenstuk nodig om gebruik te kunnen maken van de MHL functie.
  • De wireles display dongle werkt alleen met usb 2.0 aansluitingen.

Reden tot aankoop:
Ik heb een tijd lang een hele drukke bureau gehad. Een usb hub, speakers, kabels etc etc.

Mijn doel was dus om af te komen van al de drukte op mijn bureau en door de vele features heb ik voor deze monitor gekozen.

Ik heb het gekocht voor 280 via coolblue. Online besteld en het werd binnen 10 uur thuis geleverd.

Allereerst zijn de features erg handig als toevoeging.
  • Scherm draadloos gebruiken,
  • Internet aansluiting aan de achterkant (Dus internet kabel hoeft niet aangesloten te worden aan je desktop of laptop.
  • Je kan jouw smartphone verbinden via de MHL functie
  • Ingebouwde usb hub & speakers.
Wat wordt er allemaal meegeleverd:
  • HDMI kabel
  • usb 3.0 kabel
  • MHL kabel
  • wireles display dongle
  • Extra poespas om je monitor schoon te houden.
Tijdens het installeren ben ik op heel veel problemen tegen gekomen en hierdoor heb ik een beetje spijt van.
  • Na het aansluiten werd er geen software ge´nstalleerd wat wel de bedoeling zou zijn volgens de handleiding waardoor ik het handmatig moest installeren via de website ( dus ook weer oude monitor aansluiten om wat te zien). Ik denk dat dit door mijn Windows 8 besturingssysteem komt.
  • De MHL kabel wordt alleen ondersteund door de Galaxy S2. De galaxy S3 en Galaxy S4 heeft een tussenstuk nodig wat je dus appart moet bestellen voor 12.99
  • De wireless display werkt alleen via usb 2.0 aansluitingen. Mijn ultrabook heeft alleen een 3.0 aansluiting waardoor ik hier niets aan heb.
Voor de rest ben ik erg tevreden met de monitor. Lekker groot mooi beeld met een usb hub en ingebouwde speakers die hard genoeg zijn voor thuis gebruik.

Daarnaast heb ik een tussenstuk gekocht om gebruik te maken van de MHL functie. Hierdoor heb ik mijn smartphone beeld op mijn grote monitor.

Kleuren & contrast is zeker niet slecht. Beetje het zelfde zoals alle schermen die door Samsung gemaakt wordt.

Ik geef het gemiddeld 4 sterren. De wireless functie kan ik niet gebruiken maar mijn bureau is nu wel opgeruimd. Totaal geen kabels meer en mijn toetsenbord en muis zijn ook draadloos aangesloten waardoor het lekker schoon en fris oogt.

Heb jij ook een Samsung C27B750X Aluminium, Zwart?