Dell WM311 draadloze laptopmuis Review

WP_Pj 14 december 2013, laatste update op 9 januari 2014, 175 views

Dell WM311 draadloze laptopmuis

Pluspunten

• Geen klikkende klepjes
  • Goed en functioneel design
  • Ergonomisch

Minpunten

• Af en toe is hij niet precies
  • Bijgeleverde batterijen snel leeg

Voordat ik aan deze Dell WM311 begon te denken heb ik eerst een bedrade muis gehad, en weer daarvoor een draadloze muis van logitech, helaas was de draadloze muis een ramp want de batterijen waren binnen no time leeg, en destijds was er nog een enorme zender nodig die men met USB moest verbinden. Daarom ben ik weer overgestapt naar de bedrade muis. Tot voor kort werkte deze muis nog fantastisch (nu nog steeds overigens), alleen was het probleem dat ik hem altijd meenam en daardoor het draadje verscheidene vervelende vormen aannam.
Dit is de reden waarom ik ben gaan zoeken naar een goede draadloze muis, en aangezien ik veel aparatuur van Dell heb ben ik vrijwel direct op hun site gaan kijken, en heb de Dell WM311 als beste beoordeelt.

Eerste indruk
De Dell WM311 heeft een mooi glanzend uiterlijk heeft geen klikkende klepjes in tegenstelling tot veel andere muizen. Ook zijn er 2 batterijen meegeleverd. De aan/uit schakelaar zit goed beschermd in de holling aan de onderkant van de muis.

Na verder gebruik
Na een aantal maanden gebruik van deze muis heb ik er zeker geen spijt van. De nano aansluiting kan men mooi opbergen in de muis (onder het magenetisch 'vast' te zetten klepje) Ook de ergonomie is dik in orde. Zelfs na uren gebruik ligt de muis nog steeds goed in de hand
Let wel, het is een kleine mui dus de positie van de hand moet wel iets worden aangepast naar achteren wat resulteerd in de situatie waarbij de handpalm niet op de muis rust.

Deze muis is prima als je een mobiele muis wilt die ook nog goed werkt. Het uiterlijk is zeer goed maar er zijn niet meer knoppen dan nodig. Als huis-tuin en keukenmuis voldoet hij prima, voor veel gebruik werkt hij ook uitstekend.

Heb jij ook een Dell WM311 draadloze laptopmuis?