ICIDU Slider Flash Drive 32GB Zwart Review

Sphandor 14 december 2013, 297 views

ICIDU Slider Flash Drive 32GB Zwart

Pluspunten

• De USB stick werkt. Als de snelheid niet zo belangrijk is, dan voldoet hij prima.

Minpunten

• Als snelheid toch niet belangrijk is, dan zijn er nog goedkopere alternatieven te vinden.

Gekocht op de mycom-veiling, waarbij ik de veilingkosten even was vergeten en daardoor 50 cent meer betaalde dan de winkelprijs.

Ik wil de stick voornamelijk gebruiken als recovery drive voor windows, dus de snelheid was voor mij van ondergeschikt belang.

Het schuifmechanisme voegt weinig toe. Het neemt alleen maar ruimte in; zonder het schuifje had de stick een maatje kleiner kunnen zijn.
Ingeschoven is de stick 0,8 x 2 x 5,8 cm groot, uitschuiven voegt daar 1,2 cm aan toe.

De naam waaronder de USB-stick in windows explorer verscheen geeft een aanwijzing over de fabrikant van het flashgeheugen: 'Toshiba'.

Voor alle zekerheid heb ik de stick eerst helemaal volgezet met data en gecontroleerd of de gekopieerde bestanden identiek waren aan het origineel. Dat was allemaal in orde.

Vervolgens heb ik met Crystaldiskmark de prestaties gemeten. Zie voor de resultaten de bijgevoegde afbeeldingen:
1) USB2 poort aan de voorkant van de PC
2) USB3 poort aan de achterkant van de PC
3) USB2 poort aan de achterkant van de PC

• AMD A10-5700
  • ASUS F2A85-M LE
  • Windows 8 x64

Heb jij ook een ICIDU Slider Flash Drive 32GB Zwart?

Vandaag ICIDU32GB gekocht bij Dixons voor 17, en met usbflashspeed getest:
dikke lijnen ICIDU dunne lijnen Kingston DataTreveler 4GB
Groen=Read en Rood=Write

ICIDU heeft usb3.0 en de Kingston usb2.0, beiden geformateerd op FAT32

Getest op laptop met usb2.0 onder WindowsVista.

Samengevat: hij is ongeveer (op USB2) toch 2x zo snel als een Kingston DataTreveler4GB. Maar als de geheugenblokken onder de 256KB komen wordt hij bij schrijven geleidelijk net zo langzaam.

[Reactie gewijzigd door Bruin Poeper op 9 september 2014 20:58]