Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 14,2MP, HD filmen, 5x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Samsung ES90 Zwart Review

Schlumpie 14 december 2013, 140 views

Samsung ES90 Zwart

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Ondersteunt geen 32GB
  • Lens rammelt
  • Heeft veel licht nodig voor mooie foto

Uitbreidbaarheid Score: 1
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb deze camera gekocht als vervanging op mijn verdronken camera. Ik heb voor deze gekozen aangezien de prijs erg laag was en hij er wel goed uit zag.

De doos
De camera komt in een niet erg grote doos. Hier zit de camera zelf, een usb lader en kabel, de batterij, een polstouwtje en wat boekjes in.

De camera
De camera zelf maakt bij voldoende licht mooie foto's. Als het donker(schemerig) wordt kun je hem eigenlijk al niet meer gebruiken, aangezien je foto's dan niet mooi worden. Filmen kan deze ook, maar de kwaliteit hiervan is niet zo hoog. Als de camera stil staat op een statief of rustig beweegt zijn de beelden wel ok, maar zodra je sneller gaat dan 40km/u(vanuit de auto gefilmd) wordt alles wazig. Ook kan hij niet herfocussen tijdens het filmen, dus je zit aan de focus vast die hij aan het begin voor je instelt. De lens zelf zit ook een tikje los, deze rammelt met gemak heen en weer. Nog een nadeel is dat er geen 32 GB sd kaarten in kunnen. Ik heb dit geprobeerd, foto's maken gaat probleemloos maar zodra je prbeert te filmen stopt hij er mee na 3-4 seconden. Ook heeft hij 3-4 seconden nodig om de kaart te bekijken als je hem opstart, wat in sommige gevallen erg vervelend is.

Bedieningsgemak
De bediening is wel redelijk makkelijk. Er is een duidelijk menu waar je het een en ander in kan stellen en schakelen tussen foto/video is geen probleem. Ik heb per ongeluk mijn LCD gebroken, en ik kan hem nog probleemloos gebruiken.

Al met al is dit een niet zo goede camera. Kort nadat ik deze had gekocht kreeg ik een Galaxy S3, en de camera op deze is in alle opzichten beter.

Heb jij ook een Samsung ES90 Zwart?