Specificaties 50" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 50LN5404 Zwart Review

danielik 14 december 2013, 1.644 views

LG 50LN5404 Zwart

Pluspunten

• mooi strak design
  • een mooie voet
  • kleur zwart
  • prijs kwalitiet verhouding

Minpunten

• goedkopere kleine afstandsbediening

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Tot mijn verbazing is deze geweldige TV nog niet gereviewed door iemand. Wat ik jammer vond bij mijn eigen zoektocht naar een TV met minimaal 47~50 inch voor een acceptabele prijs zonder Smart gebeuren.

En die heb ik gevonden in deze TV.

Om te beginnen bij mijn zoektocht. Heb in 2011 een Samsung TV gekocht, die mij goed beviel maar te klein. Toen zag ik begin 2012 een actie bij de Makro voor een 42 LG televisie. Die meteen gekocht en vond het een
geweldige TV.

Mooi strak design, zwart en een mooie platte voet. Maar nu 1,5 jaar later woon ik wat groter, ca 6 meter afstand van de TV en dan wordt 42 inch toch wel wat klein. Dit was de 42LW4500. Deze beviel me zo goed dat ik gewoon op zoek ging naar de 47LW4500, maar helaas sinds mei dit jaar niet meer te koop behalve bij Neckermann voor 799 euro, veels te duur voor een verouderde TV, ook dat de achterverlichting niet volledig LED was hield me tegen om dit bedrag uit te geven.

Het huidige design TV's bevalt me niet helemaal, als ik bij Mediamarkt, BCC etc rond loop hebben alle merken hele lelijke voeten, vooral Samsung met dat chrome. Lijkt net of we terug zijn in de jaren 70 zijn, alles wat men begin jaren 80 vervloekte uit de jaren 70 is weer helemaal hip. Ook stoelen met verchroomde voeten is weer hip. Ook dat vreemde glimmende half grijs half zwart omlijsting bij de tv's bevalt me niet. Ook het merk logo glimt tegenwoordig.

Ik heb ZWARTE audioapparatuur uit de jaren 80 als de Elite van Pioneer en Esprit van Sony, met mooi houten zijpanelen. Heb naar een Elite tv gekeken, maar omdat die niet meer in productie zijn en dus verouderd zijn heb ik deze maar links laten liggen.

Mijn 5 eisen waren:
-geen smart TV
-ingebouwde decoder CI+
-niet inleveren op beeldkwaliteit op mijn voorganger
-groter beeld dan mijn voorganger
-tv moest perce zwart en strak (tijdloos) van design zijn zonder een al te dikke rand (randloos hoefde voor mij niet).
-de prijs moest onder de 800 euro zijn.

Toen ging ik dus rondkijken en kwam simpelweg maar bij 1 model uit, en dat was deze van LG.

Wat me opviel in de winkels is dat deze nergens als show model hangt. Echt nergens, ook hebben ze m nergens op voorraad in de winkel. Ze moeten altijd uit het centrale magazijn komen. Behalve bij plasma-discounter, daar een mooi bedrag a 642 euro betaald. Wat ik ook een hele goede winkel vind, daar volgt nog een aparte review over.

Denk dat het voor de prijs een top verkoper zou zijn en ze de duurdere modellen amper nog kunnen verslijten als deze tussen de showmodellen zou hangen in de winkel (denk dat het niet mag van LG, bij plasma-discounter hing die ook niet). Had gisteravond bezoek en die vonden m zo mooi die gingen m ook kopen, die vonden de nieuwe modellen ook maar niks meer met al dat chrome.

Beeldkwaliteit vind ik super, precies hetzelfde als mijn LW4500. Zwart is mijn ogen gewoon zwart, behalve dan wat licht wat doorschijnt door de LED achtergrond.

Bij het uitpakken vielen me een paar dingen op itt mijn LW4500.

-De achterkant is niet van metaal, maar van plastic.
-Er zitten geen vingergevoelige toetsen op de voorkant, maar drukknoppen op de achterkant (dit vind ik positief, want die vingerafdrukken op de voorkant iedere keer vond ik maar niks)
-Tv is ietsje dikker (kan ook doordat die groter is itt 42 inch)
-2 hdmi ingangen ipv 4 (voor mij voldoende, heb er een mediacenter en ps3 op aangesloten),
-Alle aansluitingen op de achterkant!!! (behalve USB en CI+) (dat aan de zijkant vind ik zo irritant, vooral hdmi kabels hangen dan niet lekker)
-Volledige scart stekker, geen verloopkabel
-Kleinere afstandsbediening , dat vind ik echt waardeloos. Is echt een minpunt, zelfde opties dan de grotere broer, maar deze ziet er echt troosteloos uit, heb die van de andere tv maar erbij gedaan en de kleine afstandsbediening met de oude tv mee de slaapkamer in.

De tv heeft geen 3d, maar dat is een bewuste keus. Bij de LW4500 zit wel 3d, maar dit heb ik nu 3 keer gebruikt en ik ben zo iemand die er koppijn van krijgt. Wel hebben we een paar disney films in 3d voor de kleintjes, die moeten ze nu maar in de slaapkamer gaan kijken

Geen SMART, heb een een mediaceneter met 10tb opslag, dus wil geen netwerkkabel in mijn TV hebben hangen. Doe alles op mijn mediacenter dus totaal overbodig.

Dit is de eerste tv waarbij ik out of the box niks met de kleuren heb hoeven te doen. Bij de LW4500 moest ik de "Camcorder" functie. Daarmee bedoel ik dat een film lijkt alsof die met een Camcorder is gefilmd, geen idee hoe die optie heeft, die hoefde ik op deze TV niet eens uit te zetten. In mijn ogen nogal positief

Er zijn een paar Bluray's waar ik mijn TV altijd mee test.

North by Northwest, Vertigo (2 jaren 50 films in breedbeeld en kleur met veel buitenscenes)
2001 Space Oddesey (voor de prachtige ruimte scenes met veel contrast)
Easy Rider, prachtige beelden langs Route 66
Chronos (film uit 1985 met heel veel buitenbeelden)
The Thin Red Line (Oorlogsfilm met prachtige buitenscenes in de Pacific)

In geen van de films storende afwijkende beelden gezien, prachtig gewoon.

Als iemand nog vragen heeft, hoor ik ze graag. Hopelijk heb ik alles in deze 1000 woorden beschreven.

Het is een hele sterke budget tv die voor de gemiddelde consument voldoende is. Wilde geen 400hz tv omdat het beeld in mijn ogen te digitaal en nep wordt. Ik kijk vooral films uit de jaren 50,60,70,80 en 90. Nog net voor de HD tijdperk (en daarmee bedoel ik niet dat de films niet hd zijn, maar nog echt op film zijn opgenomen, tegenwoordig worden veel films digitaal hd opgenomen. Waardoor beelden niet mooi zijn in mijn ogen, ik mis de rauwheid van de beelden die 35, 65 en 70 mm met zich mee brengen. Hopelijk beschrijf ik het zo goed.

Kleine update:

Het geluid van de tv, ik luister meestal via mijn versterker. Maar de speakers zijn echt goed in de tv, beter dan bij de LW4500. Klinken vol, heb er al zelfs een film mee gekeken, normaal vind ik het te hol klinken. Dus daarin is die ook geslaagd

Heb jij ook een LG 50LN5404 Zwart?

Mijn oog viel ook op dit model. Een TV zonder halfbakken smartfuncties maar met een goed beeld, ik hang er toch een Mac Mini aan. Ik heb een Logitech Harmony, dus afstand nediening is ook het probleem niet. Alleen de 2 HDMI aansluitingen is wat mager. Maar voor 600 euro ga ik daar niet over klagen.
Dat vond ik ook mager, maarja ik heb in de 7 jaar dat ik hdmi aansluitingen gebruik nog nooit meer dan 2 nodig gehad. Dus verwacht dit in de komende jaren ook niet.