Specificaties 700W (80 Plus Bronze), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master B700 Review

Schlumpie 14 december 2013, 1.476 views

Cooler Master B700

Pluspunten

• Gemeten voltage is afgerond gelijk aan het doel
  • Goedkoop voor wat je krijgt

Minpunten

• Geen bescherming voor uitgaande draden
  • In de doos zit niks om hem te beschermen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Heb deze voeding besteld nadat mijn goedkope voeding was ontploft. Dit was een "400" watt versie, maar ik heb een 700 watt voeding gekocht om hem een lange tijd te kunnen gebruiken en om de warmteproductie laag te houden.

De doos
De voeding kwam ok verpakt aan in een plastic zak en in een doos. Verder was er geen beschermmateriaal aanwezig. In de doos zaten vier schroefjes, de voeding, een boekje en een 220v snoer.

De voeding
De voeding zelf voelt niet goedkoop aan, desondanks dit een budgetvoeding is. Wel is er alleen bij de 24-pin en 4+4pin snoeren een sleeve aanwezig, maar dit stoort mij absoluut niet. Verder is op de plaats waar alle kabels uit de voeding gaan geen bescherming gebruikt, dus de kabels worden geplet op die plaats en ik kan me voorstellen dat als iemand onzorgvuldig hiermee omgaat, dit de kabels kan doorsnijden.

vergelijking
Vergeleken met mijn oude voeding is dit een hele verbetering. Ik heb een stel LED lampjes direct op de 12 v van de voeding aangesloten, en bij de oude merkte ik dat de LEDs flikkerden. Bij deze is dat niet het geval. Verder is de afwijking zo klein dat de gemeten waarden afgerond gelijk zijn aan het doel, waar bij de oude voeding op een gegeven moment 10.8v uit de 12v kwam.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze voeding. Hier en daar zul je wel iets vinden wat wijst op dat dit een budgetvoeding is, maar hij doet wat hij moet doen en hij doet dit goed. Al met al kan ik hem zeker aanbevelen!

Heb jij ook een Cooler Master B700?

Voor die prijs heb je toch echt liever een seasonic of xfx pro.. 550w is meer dan genoeg voor gelijk welke grafische kaart.
Zijn veel beter qua voltage regulation, hold up time, efficiency, ripple, kwaliteit van de interne caps enzo :)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 14 december 2013 02:06]