Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 47LA6908 Zilver Review

Ghostface301279 13 december 2013, 1.242 views

LG 47LA6908 Zilver

Begin eind november 2013 heb ik deze TV gekocht. Mijn eisen waren :

1. Iets groter beeld, en het uiterlijk van de TV wilde ik ook wat mooier / strakker.
2. 3D is geen grote eis, maar het is bij sommige films wel een leuk extraatje. Mijn ervaring met de passieve 3D is behoorlijk positief ( LG optimus 3D telefoon gehad )
3. Energiezuiniger dan mijn oude Samsung 40S71B van 2007 (oud LCD model dat behoorlijk heet wordt)

4. Smart-TV is niet iets wat ik veel zal gebruiken, in combinatie met mijn Boxeebox waar ik voldoende apps etc op heb .Hooguit het gratis terugkijken via RTL XL etc lijkt me wel interessant.

Uiteindelijk gekozen voor een TV uit de 2013-serie van LG. Oog was eerst gevallen op een ander model maar doordat deze niet meer leverbaar was, kreeg ik deze met fikse korting aangeboden als alternatief.
Ik wilde een tv met minimaal 200 hz en het model kwam ook het dichtst bij wat ik voor een TV wilde uitgeven.
Het strakke uiterlijk vond ik ook erg aantrekkelijk.

inhoud doos
De TV wordt geleverd in een behoorlijk forse/dikke doos, met dikke laag piepschuim. In de doos zit dus de TV, maar tevens een voedingskabel en handleiding; de 4 passieve 3D-brillen, 2 dual play brillen en tot slot de LG Magic Remote.

Aangesloten apparaten
Mijn TV zit aangesloten op een UPC Horizon en mijn BoxeeBox en PlayStation 3.
De TV is niet met mijn wifi-netwerk verbonden daar het problemen geeftmet vastlopers etc, Na enig twitterberichtje en Facebook messenger gesprekken met verschillende UPC medewerkers de tv maar uit het netwerk gehaald daar het wereldwijd een probleem is. Dit heeft te maken dat de tv ook als een mediacenter wordt gezien of iets dergelijks en dat botst met de Horizon. Nu geen enkel probleem meer, echter geen smart tv functies.

Edit: laatste firmware update gedraaid en alles werkt weer perfect, internet, apps en media sharen vanaf telefoon gaat vlekkeloos.

Tevens gebruik ik nog een Android telefoon ( HTC One ), wat prima samen gaat. Foto's en andere media kan je zonder probleem op je tv toveren.

Eerste indrukken en problemen
Mooi scherp beeld.

De magic remote zou ook de UPC box moeten kunnen bedienen maar dat is me nog niet gelukt. Door de ontbrekende ondersteuning voor de Horizon is het erg irritant een dubbele afstandsbediening te moeten gebruiken. De UPC remote werkt namelijk ook niet op de tv om het volume te regelen
Switchen tussen de HDMI kanalen vind ik ook ietwat omslachtig. Moet je via het smart tv menu doen, al heeft de remote daar wel wat voordeel doordat het werkt als een soort van Wii controller.

Verbinding met Android

De TV Remote. Met deze app kan je je telefoon of tablet gebruiken als afstandsbediening voor de tv. Helaas biedt de app geen volwaardige afstandsbediening. Eigenlijk simuleert het vooral de functies van de Magi Remote. Als de tv in het network hangt is het afspelen van media van je telefoon op de tv een fluitje van een cent. Werkt vlekkeloos.

Beeldkwaliteit en 3D
De beeldkwaliteit van de TV is prima. Wat een verschil met mijn HD Ready tv, ik moet zeggen dat ik de 3D voorlopig best vaak gebruik, ben erg benieuwd hoe het op lange termijn is.Het is wel even spelen met de soorten 'aangeboden 3D films, side by side en over under formaat.

Leuke extra's
De TV heeft een boel leuke extra's, waaromder de Dual play functie. Geen splitscreen meer bij games maar een groot scherm voor ieder. Kan je ook niet meer cheaten door stiekem op het andere scherm te kijken,

- microfoon op de Magic Remote. Het is mogelijk om de tv met je stem te bedienen.

De browser. Ook hier kan je gebruik maken van de microsoon van je Magic Remote.

Er staan diverse standaard apps op, waarbij met name Uitzending Gemist en RTL XL en SBS gemist.

Met een aangesloten harde schijf kan je programma's opnemen. Nog niet getest verder.

De TV is wel een aanrader, de vele mogelijkheden van de TV zijn zeker de moeite waard

**update**

Geluid van de televisie is voor zo'n plat toestel erg goed te noemen. Er zit voldoende volume en klank in. Blijkt een 2.1 geluidssysteem ingebouwd te zitten en hierdoor sluit ik mijn surround set niet eens meer aan.

Heb jij ook een LG 47LA6908 Zilver?