Trust Spyker F1 Review

X_Death 7 november 2008, laatste update op 7 november 2008, 1.655 views

Trust Spyker F1

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goedkoop
  • Perfecte precisie

Minpunten

• Drivers van de site afhalen

Hier is mijn eerste product review.

In combinatie gebruik:
Windows XP
Windows Vista (Home Premium, Ultimate, Business)

Ergonomie:
De muis ligt erg fijn in de hand, en ik heb geen klachten van pijn in mijn hand, want ik voorheen wel had met een simple trust muis (naam weet ik niet meer, heb die muis gelijk weggegooid). De extra knoppen die er op zitten zijn makkelijk berijkbaar, zonder rare posities te moeten aannemen met je vingers (behalve misschien de DPI knop).

Functionaliteit:
De muis heeft 4 extra knoppen, die je in 2 modussen kan gebruiken (multimedia en normaal). Ze zijn erg handig. Je moet alleen wel doorhebben in welke modus hij staat want dat staat nergens aangegeven op de muis. Het is erg handig, dat je met 1 druk op de knop Windows media player kan openen (ik gebruik WMP alleen niet, maar voor de mensen die het wel gebruiken is het erg handig). Verder kan je hem pauze zetten en volgende/vorige nummers laten draaien. In de normale modus, kan je inzoomen in internet browsers, en naar volgende of vorige pagina's gaan.
Verder zit er een kleine ontvanger bij die zeg maar een halve usb aan sluiting heeft. Dus niet het ijzere dingen eromheen. De batterijlevensduur is erg hoog, ik heb de muis nu bijna een jaar (gekocht in december) en nog steeds de batterijen niet hoeven te vervangen (Ik gebruik de muis ongeveer 6 a 7 uur per dag).

Precisie:
Is in een woord: Geweldig. Je kan switchen tussen 800 en 1600 dpi. En een 2,4ghz draadlose verbinding wat zorgt voor een perfecte precisie. In games doet hij het erg goed, alleen dan zet ik hem dan toch maar in 800dpi, anders is je muis veel te gevoelig.

Vormgeving:
Is erg goed, hij ziet er ook erg mooi uit, zwart met oranje knoppen.

Bouwkwaliteit:
Erg robuust, ik heb hem door mijn onhandigheid al een paar keer laten vallen, dan zul je zoiets hebben van: He, de knoppen doen het niet meer goed, maar dan haal je de cover er even af, en ze hem de recht op.. en hij doet het weer normaal. Enige nadeel vind ik dat de rubber aan de linker kant wat snel slijt.

Drivers en onder- steuning:
Je krijgt een CD meegeleverd waar de drivers opstaan, als je die kwijt bent moet je ze van de site downloaden, wat flink zoeken is. Dat is toch wel een minpunt, maar als de drivers eenmaal ge´nstalleerd zijn werk alles perfect.

Prijs:
Erg goede prijs voor deze muis, ik heb er toen die tijd 30 euro voor betaald en dat is erg goedkoop voor zo'n goede muis.

Als jullie nog op en aanmerking hebben over mijn eerste review, willen jullie dat melden? Zodat ik volgende keer betere reviews kan schrijven! Alvast bedankt

Heb jij ook een Trust Spyker F1?

Ik heb nog wel een paar vragen, voornamelijk met betrekking tot de ergonomie van de muis, wat natuurlijk erg belangrijk is. Je hebt de ergonomie van de muis beloond met de volle 5 punten, maar de onderbouwing is erg summier.

- Wat voor een muizen heb je allemaal eerder gehad?
- Hoe ligt de muis in de hand?
- Is de muis ontworpen om met de vingers te bedienen of de hele hand?
- Is de muis relatief zwaar of licht?
- Zijn de glijvoetjes van goede kwaliteit?
- Welke muismat gebruik je?
- Wat voor een batterijen moeten er in?
- Hoe zit het met het bereik van de draadloze verbinding?

Of een muis goed in de hand ligt is erg persoonlijk, daarom mijn vraag om iets uit te wijden over de beslissingen die de ontwerpers hebben genomen. :)

En een paar eigen foto's is altijd leuk, met een standaarmaat erbij voor de grootte (post-it, cd-rom, liniaal...).

Dit is niet afzeikerig bedoeld, maar jij wou op- en aanmerkingen dus vandaar :)
Eerst tegen iedereen die trust afzeikt.. Ik heb deze review geschreven om te laten weten wat ik vind van deze muis en niet wat jullie ervan vinden.

Heydude, Bedankt! Ik zal daar de volgende keer op letten :)

Bluecold, ook thanks ik zal je vragen proberen te beantwoorden!

- Wat voor een muizen heb je allemaal eerder gehad?

Ik had hiervoor een Trust Optical USB MultiColour Mouse MI-2330 (Was omdat ik snel een muis nodig had..) Maar daarvoor gewoon standaard muizen van dell enzo, omdat ik nog niet echt spellen speelde.. maar nu wel en vandaar is toen de keuze op deze gevallen (heb zelf namelijk niet zo heel veel geld te besteden (arme student;))

- Hoe ligt de muis in de hand?

Erg fijn, loopt in een goeie bolling, en ook voor grotere handen is hij perfect.

- Is de muis ontworpen om met de vingers te bedienen of de hele hand?

Met de vingers (je gebruikt namelijk als je vingers als je het op die manier bedoelt)

- Is de muis relatief zwaar of licht?

Hij is vrij licht.. Maar dat vind ik erg prettig.

- Zijn de glijvoetjes van goede kwaliteit?

Dat weet ik niet, heb namelijk gelijk nieuwe ervoor gekocht speciaal voor het gamen, sorry daarvoor :P

- Welke muismat gebruik je?

Nou op school gebruik ik er geen, en thuis een steelpad.

- Wat voor een batterijen moeten er in?

2x AA batterijen, maakt niet uit hoeveel mAh (er zitten nog steeds de standaard batterijen in)

- Hoe zit het met het bereik van de draadloze verbinding?

bereik is 8 meter. (heb ik van de site, ik heb zelf nooit getest hoever hij komt.
Een paar suggesties:

Er zitten een paar typo's in de tekst, de foto's zou ik tussen de tekst plaatsen.
De paragrafen scheiden met bold tekst ziet er wat beter uit.
Kijk ook eens naar andere reviews om nog meer tips op te doen.

NB met zo'n kritiek als hierboven blijft het hopelijk niet bij je eerste review,
iig beter dan helemaal geen review schrijven...
Een goede review;)
Ik zou zelf alleen nooit zo'n muis kopen. Ik heb ooit een Trust draadloze muis gehad en die ging snel kapot. Maargoed dat is een paar jaar geleden misschien dat de kwaliteit nu wat beter is. Als ik jou zo hoor blijkt dat zo te zijn.
Nadeel van jou dat je drivers op internet moeilijk te vinden zijn?
google even de naam en je hebt hem meteen. Maar de muis staat inderdaad niet standaard op de site, tenminste kon hem ook niet vinden.
Zoek functie op de trust site zelf "f1" invullen en je hem direct. Hij is inderdaad niet te vinden in het lijstje bij de muizen zelf.
Ik heb die pleuris muis gehad. In begin vond ik hem wel fijn werken, maar naderhand ging er een knopje kapot. Ik wou dat knopje terugduwen, maar toen moest ik die hele muis openschroeven, allemaal gelukt, maar de muis deed helemaal klote.
Toen direct een Revo VX van logitech gekocht. Ik ben niet erg geweldig te spreken over Trust producten.
de "back"-knop (duim) van mijn VX revo is na een half jaar helaas ook zo gammel als de pest.
Nog geen problemen mee. Hopelijk ben je wel zo slim geweest om met Logitech contact op te nemen?

Bij mij zijn enkel de voetjes best bekrast en ook wel een beetje geschaafd als het waren, gebruik 'm gewoon op het bureau (hout).

[Reactie gewijzigd door Sokkiejjj op 8 november 2008 12:37]

Hmm trust, dat is volgens mij een merk dat niet iedereen van houdt (tenminste bij een beetje doorgewinterde computer-er)

Ik heb zo'n schijthekel aan trust produkten.. toetsenborden, usbhubs, muizen, tekentabletten..
De meeste dingen van trust sneuvelen zo snel.

Toetsenbord ging makkelijk kapot (spatie) daarna alleen logitech.. geen problemen gehad

Usb hub, kreeg telkens een melding met iets over de spanning.

Muizen, eerst een infrarode trust muis gehad (hallo? 1997?) deed het ineens niet meer.
Daarna een hoop logitech gehad. Werkt heel erg lekker, MX510m MX518, MX1000, MX Revolution, G9 allemaal super! alleen de batterijen van de draadloze muizen verslechteren.

Tekentablet. super luxe een A4 voor een spot prijs van 80/90 euro, Wat blijkt er loopt een ontzichbare lijn door de tablet heen waar ik niet kon tekenen. Wat een zielige pen! batterijen pfff... dan maar een Wacom intuos3 gekocht meteen vierdubbel betaald.. tov trust
Ik zou me persoonlijk schamen om met zo'n muis te werken.
Naast dat ik hem ontzettende lelijk vind waren de F1 niet om naar huis te schrijven.

Maar waarom een review over een muis die al bijna 1,5 jaar op de markt is van een team wat al 1,5 jaar uit de markt is?
Misschien omdat hij nog te koop is? Smaken kunnen verschillen he, wat jij lelijk vindt kan een ander nog wel mooi vinden.

Ontopic:
Leuke review.

In de review vermeldt je het volgende:
Mag ik vragen wat er dan niet werkt als je de drivers niet installeerd? :)