Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser Review

Mirre 7 november 2008, laatste update op 7 november 2008, 887 views

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Pluspunten

• Toetsenbord tikt erg licht en fijn
  • Mooi display met allerlei info in toetsenbord. Echt een gadget.
  • Muis ligt lekker in de hand

Minpunten

• BT verbinding die om de haverklap weigert. dan weer geen toetsenbord, dan weer geen muis. Ik heb nu standaard een usb-muis klaarliggen voor als de set weer eens weigert en dat kan toch niet de bedoeling zijn!

Ik heb de MX5000 set nu drie weken in gebruik. De set is eigenlijk belachelijk duur voor wat je ervoor krijgt maar ja, het oog wil ook wat dus ik ging overstag. Direct bij de installatie kreeg ik een firmwareupdate dus ik dacht dat daarmee de connectie problemen wel opgelost zouden zijn.
Ik gebruik de set in XP-Pro SP3 met de laatste Setpoint versie 4.60.122

De eerste week geen problemen gehad. Het toetsenbord tikt heerlijk en alle functies werken prima. Ik vind het display echt gaaf. De muis ligt lekker in de hand. Daar was ik al aan gewend want bij de vorige set die ik gebruikte (MX3100) zat dezelfde muis, maar die was niet aangestuurd door blue tooth.

Enfin na die eerste fantastische week begon het gelazer met de BT verbinding. Na het terugzetten van een ghost-image die gemaakt was met een perfect werkende MX5000-set werkte de boel niet meer. Alles geprobeerd maar uiteindelijk na verwijderen en herinstallatie van de setpoint software werkte de boel weer. Nu nog steeds dan weer geen muis en dan weer geen toetsenbord. dan een andere muis aansluiten en de assistent BT van de logitech software de connectie weer laten herstellen. Dat moet ik steeds wr doen. Ik wordt er werkelijk doodziek van. Ik heb verd**** 169,- voor deze set betaald en logitech geeft gewoon geen enkele support. Ben inmiddels al bijna zover dat ik de set in een hoek kwak en m'n MX3100 set weer aansluit. Die werkt prima maar het toetsenbord van de MX3100 mist helaas zo'n fraai displaytje.

Een week na gebruik (toen alles nog okee ging) heb ik een identieke set gekocht voor mijn man. Hij heeft onder XP Home SP3 exact dezelfde problemen. Dat was dus een hoop geld "down de drain" :/

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser?

Ik heb ook een dergelijke set 3x teruggestuurd naar waar hij vandaan kwam en uiteindelijk na de 3e keer mijn geld teruggevraagd.. de MX5000 is een werkelijke mislukking en dat alles door de BlueTooth verbinding die inderdaad nooit goed werkt. Jammer, want de looks zijn goed.
Als deze set er zou zijn met de aloude RF-verbinding, dan neem ik hem direct.
Het schijnt dat het gewoon ligt aan de ontvanger die erbij zit. Met een el-chepo bluetooth stickje zouden de problemen weg moeten zijn
ik zie het grote nut van bluetooth niet echt bij dit soort setjes. Een RFstickje werkt toch uitstekend genoeg?
Verder zeker een mooi setje.
Ik heb zelf een Dinovo setje, vergelijkbaar technologie qua connectie (ook met BT).

Werkt goed met de standaard BT drivers van Vista (en XP) (na een clean install).

Alleen als ik dan de setpoint software en drivers installeerde kreeg ik problemen
en werkte het na een reboot soms wel en dan weer niet...

Een andere dongle zou inderdaad ook deze problemen kunnen verhelpen nog niet
aan gedacht.