Specificaties 6.1-kanaals met 110W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Pioneer VSX-S510 Zwart Review

Pinin 12 december 2013, laatste update op 8 november 2014, 14.192 views

Pioneer VSX-S510 Zwart

Deze versterker is een vervanger van mijn fraaie Denon set van een losse versterker, cd speler en tuner. Maar ik wil graag optimaal gebruik maken van mijn Spotify abonnement.....

Pluspunten

• Spotify direct
  • Internet radio
  • Actieve subwoofer uitgang
  • Doorgeven van 4K beeld
  • Design
  • Draaiknop voor volume

Minpunten

• Interface op TV ziet er gedateerd, basic, grafisch matig uit.
  • App voor phone/tablet ziet er grafisch goed uit, maar is vrij brak, en diverse knoppen werken niet goed.
  • Bluetooth blijkt optioneel te zijn, ook al staat op bepaalde plaatsen op website dat het inclusief is.
  • Internetradiostation enkel via App of TV te selecteren, via AB gaat dit erg slecht, het is dan een soort van zappen.

Inleiding:
De Denon set was toch wel een erg lomp en groot gevaarte, ik wilde dus graag iets kleins. En van mijn eisen in een set was de mogelijkheid om mijn premium spotify abbo nog verder mogelijk te benutten. Een grote stap was voor mij om dus mijn CD-collectie vaarwel te zeggen, eigenlijk had ik dat al grotendeels gedaan want ik streamde erg veel over bluetooth naar mijn oude versterker via een logitech BT ontvanger naar stereo. Een andere eis was internetradio, want het radiostation dat ik vaak luister is enkel te ontvangen via Internet, ook mijn vrouw luistert regelmatig naar spaanstalige internetradio.
Een voordeel wat niet een eis was, is de aanwezigheid van 6.1 geluid.

Uiterlijk en afwerking:

Het uiterlijk van deze receiver is erg fraai,strak en minimalistisch. De VSX-S510is leverbaar in zilver en zwart (toevoeging -S of -K) is slechts 8,5 cm. hoog, echt extreem laag voor dergelijk receiver met 6x110W D-class. Het lage profiel is natuurlijk erg mooi, maar bediening op het front zit er niet meer in, alles moet via de afstandsbediening of de matige Android App of Apple App Het selecteren van de ingang en regelen van volume kan wel via de voorzijde, daar zijn twee ouderwets lekkere draaiknoppen voor.
De achterkant zit vol met HDMI-in en uitgangen, natuurlijk zijn er de nodige aansluitingen voor de speakers, de subwoofer kan passief of actief worden aangesloten!

Installatie
Het aansluiten van de speakers is natuurlijk geen probleem, ook het aansluiten van de randapparatuur en TV gaat vlekkeloos.

Internet en streaming mogelijkheden
Meer benieuwd was ik naar de internetmogelijkheden, de receiver kreeg snel een ip-adres via DHCP, die ik daarna vast heb gezet. Spotify Connect bleek (nog) niet mogelijk, nader onderzoek bleek dat er een firmware update voor nodig was, het bestand stond op de website van Pioneer.nl incl. duidelijke beschrijving, de upgrade ging foutloos.
Om de instellingen te kunnen doen is een verbinding met de tv nodig via HDMI, op een of andere manier ziet het bij mij er erg slecht uit, het lijkt wel of de lijntjes zo dun zijn dat het min of meer wegvalt op de tv, waardoor het er erg raar en rafelig uitziet, kleurrijk is het ook niet met een groot zwart vlak en een structuur menu met witte letters en lijnen, echt een nadeel en ouderwets. Het kan zoveel beter en gebruiksvriendelijker.

Ik gebruik de versterker met zowel mijn tablet als smartphone welke op Android werken, ik kan dus niet vertellen hoe het met een Apple gaat, maar ik denk zelfs dat het netter en beter zal gaan dan met Android wat toch altijd wat achterloopt qua ontwikkeling (ontwikkelaars/fabrikanten)

Ik gebruik de versterker niet heel erg geavanceerd mbt aansluiten en speakers, hiervoor kan je beter je vraag stellen op het forum. Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic

Heb jij ook een Pioneer VSX-S510 Zwart?

Op de website staat toch ook gewoon "• 1 x Bluetooth adapter port for AS-BT200"
Volgens deze link lijkt het mij duidelijk dat de Wlan module optioneel is en bluetooth inbegrepen is.
Klopt, "(AS-BT200 inbegrepen)" dan zou het toch in de doos moeten zitten lijkt me
Beetje late reactie en waarschijnlijk vrij "blonde" vraag, maar ben nu pas op zoek naar receiver..

Ik wil geluid tv en de internetradio, naast streamen vanaf pc en ios apparaten, simpel over twee goede design boxen laten gaan. Dan kan ik toch gewoon de front speaker uitgangen voor gebruiken. Eventueel later aan te vullen met een center speaker.
ja dat kan, gewoon stereo. Heb ik ook op deze manier.
thnx..

nog een vraagje.. wat voor boxen heb jij er aan "hangen"?
Ik zou toch vooral in de verf zetten dat met 8.5 cm hoogte dit een enorm slimline/compact toestel is tov de rest van de markt.
Ik heb deze nu ook gekocht, en ik ben erg enthousiast!

Dit ding kan een passieve subwoofer aansturen! Vrijwel uniek onder de AV-Receivers. Wel typisch dat je na het gebruik van de microfoon nog een keertje extra handmatig moet instellen de subwoofer te gebruiken. Het lijkt alsof 'ie vindt dat mijn bookshelf speakers genoeg laag hebben of zo... Ik ben tevreden.
Is het mogelijk om zonder tv of interface via een preset een internetstation te beluisteren?
tja, het is mogelijk met enkel de ab, maar dan kan je niet zien welk station je selecteerd.
Dus via de app op je mobiel gaat een stuk makkelijker
Het is niet mogelijk een preset een naam en nr te geven? Verder benieuwd naar je volledige review....
Nee, is blijkbaar niet mogelijk. Beetje vreemd idd.
Helaas heb ik het door de voorbereiding van kerst, oud en nieuw en een verbouwing in huis heel erg druk. Dus ik heb nog (veel te) weinig tijd gehad voor een aanvullende review
Precies deze wil ik ook neer gaan zetten, ter vervanging van een budget Samsung set. Beperkte ruimte, en dit is de meest slimline die er is volgens mij (niet alleen hoogte, maar ook diepte) met ook alle functies die ik nodig heb (zoals bijvoorbeeld voorlopig nog even een passieve sub wat met deze moet kunnen).

Maarre, hoe zit het met de klank, en dan ook qua muziek? De vier sterren zeggen zo weinig ;) Ben benieuwd hoe die wat dat betreft jou bevalt :)
Ik had vier sterren (inmiddels leeg gelaten) gegeven omdat het iets beter klinkt dan mijn mooie oude Denon set, maar ik heb het nog niet goed kunnen beoordelen omdat mijn huidige set-up nog (steeds) niet de vaste en uiteindelijke is.
Ik heb deze versterker eigenlijk alleen maar voor zijn mogelijkheden, bouwvorm en aanschafprijs gekocht.

[Reactie gewijzigd door Pinin op 14 januari 2014 14:25]

Ach, heb 'm ook maar besteld, gewoon vanwege de lage prijs en mijn vereisten. Benieuwd wat ie presteert op geluidskwaliteit :)
ben benieuwd, ik heb nu nog een 2.0 bose systeempje, maar wil een keer wat meer cinema