Samsung Galaxy S4 Mini Zwart Review

peterjbruins 12 december 2013, 9.149 views

Samsung Galaxy S4 Mini Zwart

Pluspunten

• Zeer goede camera en flitser
  • Snel
  • Mooi beeld
  • Gebruiksvriendelijk
  • Klein
  • Prima spraakkwaliteit
  • Geluid is prima

Minpunten

• Duur
  • Word snel warm
  • Weinig opslagcapaciteit
  • Batterijduur matig

De Galaxy S4 Mini is wat mij betreft een prima telefoon voor de gemiddelde gebruikers die een 'normale' S4 te groot of te duur vinden.

Je zal waarschijnlijk denken, dat de S4 Mini een S4 is, maar dan wat kleiner en misschien iets mindere hardware.
Dat is echter niet zo. De S4 Mini is qua hardware en prestaties een grote stap lager dan de S4. De functies die de S4 opvallend maken, missen bij de Mini. Zo heeft de Mini bijvoorbeeld geen functie om met handbewegingen de telefoon te bedienen.
Naar mijn mening is dit eigenlijk helemaal niet erg, want zo goed werken die speciale S4 functies nou ook weer niet, en ze zouden waarschijnlijk toch niet zo veel gebruikt worden.

Het ingebouwde geheugen is relatief weinig, wat niet zo handig is als je veel apps installeert. Het is dan het beste om er een Micro SD kaartje in te doen.
Verder werken alle apps in princiepe prima en snel, maar soms loopt de telefoon wel eens vast. Soms word hij ineens, terwijl hij in mijn zak zit ineens ontzettend warm. Dat is dus terwijl ik er niets op doe en er zijn dan geen updates bezig, dat vind ik wel best raar.. Maar waarschijnlijk hebben ze dat niet allemaal.
Bij intensief gebruik word de telefoon redelijk warm.

Wat de camera betreft ben ik zeer tevreden. Sinds ik de S4 Mini heb aangeschaft gebruik ik mijn gewone camera nog maar amper.
Er is bijna geen vertraging, dus als je een foto wil maken is die snel gemaakt.
De kwaliteit daar ben ik ook zeer tevreden over. Hoge resolutie (8MP) en ook bij weinig licht maakt hij prima foto's.
Filmen in Full-HD levert ook prima resultaat op.

Het scherm heeft een hoge helderheid en heeft een goede kleurweergave, dus daar ben ik ook erg tevreden mee.

Conclusie:
De S4 Mini is eerder een Mid-range smartphone, en niet echt zo high end als de gewone s4, maar het is wel een prima snelle telefoon met een geweldige camera en zeer goed beeld.
Zeker aan aanrader.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Mini Zwart?

Is voor de prijs een Galaxy S III niet veel leuker? Of vind je die te groot? Los kosten ze namelijk allebei evenveel. Toch wel even +1, want meer reviews is altijd beter.
Inderdaad, ik heb er ook veel over getwijfeld, maar ik heb er drie redenen voor dat ik toch voor de Mini heb gekozen. Ten eerste heb ik er een contract van 2 jaar bij, en aangezien de SIII al wat ouder is, heb ik toch maar de Mini gekozen omdat deze (leek mij) langer nog updates zou gaan krijgen.
Verder heb ik over beide veel reviews gelezen, en wat ik vaak las is dat het scherm van de SIII sneller dan gemiddeld zou breken. De Mini werd in tegenstelling tot de SIII als sterke telefoon beschreven.
Ten slotte vind ik persoonlijk de SIII toch wat te groot, aangezien ik mijn telefoon altijd in mijn zak wil houden en ik hem soms met één hand moet bedienen.
Voor mensen die graag een high-end smartphone willen, die misschien niet zo draagbaar is maar wel goede prestaties levert, is de SIII dan een betere keuze lijkt mij.
Sorry, beetje onduidelijke review geworden, ik maak wel weer eens een nieuwe betere.
Klopt dat de S4 mini een mid-range mobiel is, want hij kost ook maar ¤ 290,- en wat je daarvoor krijgt is goeie value-for-money...