Specificaties Netwerkschijf met 2TB opslag - Bekijk alle specificaties

WD My Cloud My Cloud 2TB Review

danny373 12 december 2013, laatste update op 12 december 2013, 18.457 views

WD My Cloud My Cloud 2TB

Pluspunten

• De prijs en installatie gemak

Minpunten

• Nog niet gevonden

Kwaliteit voeding Score: 3
Vandaag de WD MyCloud 2 TB gekocht. Waarom ik hier voor gekozen heb, is als volgt.

- Opslag voor foto’s en bestanden die ik in mijn netwerk kan benaderen via Imac, Ipad, Macbook en Iphone.

- Benaderbaar buiten mijn eigen wifi bereik. Daarom niet gekozen om een harde schijf aan mijn Airport extreem te hangen.

Eerst begonnen met de setup software te downloaden en te installeren, waarna een er een stappen plan volgt die je door de installatie heenleid.

Het bijgeleverde netwerk kabeltje aangesloten, de stekker erin en wachten tot het blauwe lampje constant blijft branden, staat in het scherm.Hierna zal de MyCloud herkend worden in het netwerk. Binnen 30sec was de MyCloud dan ook zichtbaar op mijn Macbook.

Het overzichtsscherm is vrij duidelijk en je kunt er dan ook weinig aan fout doen. Vanmiddag heb ik mijn foto collectie erop gezet en wat bestanden en deze zijn van al mijn Apple apparaten te benaderen, wel voor de Iphone en Ipad even de App downloaden en je kunt aan de slag.

Omdat de MyCloud maar één schijf bezit, heb ik voor de safepoints een usb-schijf eraan gehangen. In het menu kun je dan heel makkelijk aangeven hoe vaak je hem een back-up wil laten draaien.

Ook is het mogelijk om Time Machine een back-up te laten maken op de MyCloud. Wanneer je Time Machine aanzet op je Apple product, dan wordt de MyCloud vanzelf zichtbaar en kun je kiezen om daar de back-up op te laten zetten. Dit heb ik voor mijn Imac en Macbook gedaan en werkt gewoon goed.

Het is ook mogelijk om gebruikers toe toevoegen, wat ik nog niet heb gedaan. Maar ik wil mijn dochter toevoegen , zodat zij vanaf school haar documenten kan benaderen, wanneer nodig.

Tot nu toe doet hij waarvoor ik hem gekocht heb en dat vindt ik al positief. Ik zal proberen om zo nu en dan een update te geven over de gebruikers ervaring

• Imac
  • Ipad Air
  • Iphone
  • Macbook

Heb jij ook een WD My Cloud My Cloud 2TB?

Heb een berg reviews gelezen over dit apparaat en ik ga er zelf ook 1 aanschaffen.
Maar hoe zit dat met de safepoints, kan je selecteren van welke bestanden of mappen
een backup worden gemaakt ?
een backup worden gemaakt ?
Nee, zover ik heb kunnen nagaan, maakt hij een safepoint van de gehele schijf. Wel kun je de tijd en of je het dagelijks, wekelijks of maandelijks wilt uitvoeren aangeven.
Ik kan mijn wd mycloud niet bereiken via verkenner wat moet ik doen
Het lijkt mij een heel handig ding, maar ik vraag mij af hoeveel stroom hij verbruikt. Ik kan dat nergens vinden. Kun jij daar duidelijkheid over geven?
Wat betreft het verbruik, heb ik even op de doos gekeken, maar daar staat niks vermeld. Op de MyCloud zelf ook niet, alleen dat het een 12V ingang is. Wat je wel kunt doen bij energie beheer is een slaapstand instellen en het blauwe led lampje uitschakelen.
Na mijn weten verbruikt de My Cloud 18watt
Ik heb vandaag ook de WD MyCloud 2 TB aangeschaft. Kan de setup software downloaden, maar niet installeren. Na de licentieovereenkomst krijg ik een foutmelding waarop alles word afgesloten. Kom hiermee dus geen stap verder.
Heb via verschillende sites van WD geprobeerd te downloaden, maar dit hielp niet.

Wat kan ik doen?

Ik heb een Asus Notebook, Windows 8.
Nee, helaas. Kan daar mijn probleem niet terugvinden.
Ik heb overigens een nieuw topic geopend. Dan kunnen eventuele reacties voor mijn probleem, daarheen
Energieverbruik is volgens een gebruiker tussen de 4 en 9 Watt.
Ik heb de 3tb versie. Deze is sinds een maand Niet meer extern bereikbaar.
Ik lees op verschillende forás dat ik niet de enige ben. Het heeft te maken met een software update.

De iphone app deed heet altijd naar behoren, maar het appraat is dus gewoon niet meer bereikbaar...

Daarnaast kan je hem als een netwerkschijf toepassen in je verkenner, extern!. Echter zijn de upload en download snelheden dusdanig laag (30kb/s bijv.) dat het zo natuurlijk niet werkbaar meer is.
Dit is trouwens nu ook niet meer mogelijk.

Ik probeerde dit op de laptop van mijn vriendin te installeren als test. Hier bleek dat de schijf pas na tig keer proberen gevonden werd. Na de uiteindelijk installatie functioneerd dit ook al niet meer. En dit alles op intern netwerk.

Probleem heeft volgens mij te maken dat als je extern werkt alles via de WD website gaat, er gaat bij hun iets mis wat het product voor mij nu dus niet meer werkbaar maakt.
Ik ga hem denk ik 1 deze dagen terug brengen naar de mediamarkt.

Niemand heeft dus dezelfde problemen?
Tot op heden, ervaar ik deze problemen niet, schijf is vanaf elk device wat ik heb te bereiken.
Kan het niet aan je thuisnetwerk liggen?
In de tussentijd is er (eergisteren) een automatische firmupdate geweest!
Na een reboot werkt alles weer. Toch vreemd dat een deel van de gebruikers geen problemen hebben en anderen weer wel.

Ik heb nog weer even een netwerkverbinding gemaakt in de verkenner via een extern netwerk hier op mijn werk. Dat gaat via de "Access to my network drive" link.
Netwerk is een 1gb netwerk, met glasvezel 10/10mb
Thuis heb ik upload van 6mb, dus een netto upload van rond de 700kb/s

Ik haal op zijn hoogst netto 67kb/s aan transferrate. Hoe snel gaat dit bij anderen?
Volgens mij gaat alle date via de WD servers, wat het blijkbaar onwerkbaar traag maakt.
Ik had gehoopt toch richting de max upload van thuis te gaan en rond de 600kb/s zou halen.
Ik heb er ook last van. En op mijn werk hebben we 2 identieke schijven welke dit probleem ook hebben.
Ik heb de voorloper van de WD My Cloud nu zo'n 2 jaar. Via www.wd2go.com probeer ik de toegang niet meer. Dat lukt de ene keer wel en de andere keer niet. Dat heeft met je JaVa instellingen te maken. Raar dat ik dat soms zo opgelost heb en dat dit de andere keer niet lukt. In het begin is het lang goed gegaan. Ik benader de schijf nu rechtstreeks via ftp.
Voor de Smartphones en de tablets werken de App-jes van WD gewoon goed, Maar ik wil soms dingen rechtstreeks van mijn phone of een computer heen en weer kunnen smijten. Via ftp lukt dat goed.
Als ik je een inlog en wachtwoord geef, trek je in ongeveer 20 minuten - ik heb wel glasvezel internet - een bestand bij me weg.

De onzichtbaarheid van de schijf - als je thuisnetwerk goed op orde is - bereik je door de schijf een vast ip-adres toe te kennen. Dit is gewoon een must. HAd ik indertijd al met mijn Playonhd Mediaplayer die ook NAS functionaliteit heeft.

Vanwege het plezier met de WD My Book Live heb ik vandaag de WD My Cloud aangeschaft. Deze gebruik ik om wekelijks een backup van mijn My Book Live er op te zetten. Als deze ploft, heb ik altijd nog een backup achter de hand.

[Reactie gewijzigd door playon1955 op 5 januari 2015 22:31]

Ik kan met geen mogelijkheid via Time Machine een backup maken. Iemand anders daar ook last van?
Verder werkt het overzetten van bestanden binnen eigen wifi netwerk ongelooflijk traag.
Ik heb de 3 TB maar ik denk dat die zeer binnenkort weer terug gaat naar de Mediamarkt.

Heeft iemand anders nog een alternatief voor dit product? Het liefst een beetje eenvoudig te installeren maar wel op afstand te benaderen.
hallo

Ik heb het zelfde probleem heeft een nacht aan gestaan met de mededeling tijd word berekend bij de instelling geeft hij 29 gb backup als proef 1 gb heeft ingevoerd d.us morgen ook maar terug naar mediamarkt
Ik wil deze met name als dropbox vervanger gaan gebruiken. Nu vraag ik mij af of ik van bv een foto een public link kan krijgen en die link op mijn website zetten zodat de foto wordt getoond (en dus wordt geladen vanaf de mycloud). Is dit mogelijk?