Specificaties 7.2-kanaals met 160W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-NR609 Zwart Review

Krayhan 12 december 2013, 1.409 views

Onkyo TX-NR609 Zwart

Pluspunten

• Veel aansluitmogelijkheden
  • Wordt goed herkend
  • Goede handleiding en duidelijke setup menu
  • Makkelijke aansluit mogelijkheden ook op de frontpanel

Minpunten

• Geluidsproblemen zoals hierboven beschreven, HDMI die continue uitviel.
  • USB volgens mij slechte kwaliteit, was ook niet meer bereikbaar.

Geluidskwaliteit Score: 4
In 2011 mede dankzij de forum hier een mooie HTPC samengesteld. Daar moest nog een receiver aan te pas komen in combinatie met mijn LG 50' TV.
Bij mediamarkt in de aanbieding gezien en meteen gekocht. Thuis gekomen meteen aangesloten en alle aansluitingen gingen prima. Tijdens de eerste installatieproces geen problemen tegengekomen. De hardware die ik heb gebruikt is dus de HTPC, LG plasma (verouderd model) en nu inmiddels de voor Ziggo (ook bij mediamarkt gescoord) http://tweakers.net/pricewatch/265892/humax-ihdr-5200c.html
Samengevat:
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB 53,17 53,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal 920,72

Ik had nog oude boxen van een sony homecinemaset, je kent ze wel alles in 1 speler/versterker/boxen. De boxen aangesloten maar helaas de subwoofer niet kunnen aansluiten. Dat ligt aan de subwoofer omdat het een passieve subwoofer is (met de dag ervaring rijker...). Dus ik ben op zoek nog naar een goede speakerset met actieve sub ik denk hier aan http://tweakers.net/price...hs100-51-%28zwart%29.html
Het meeste was ik bang dat mijn HTPC niet goed zou samenwerken met de ONKYO. Niets van waar het werd perfect herkend op mijn htpc als jawel Onkyo-TX-NR609. Alles draait onder windows 7 64 bit en http://xbmc.org/ Home theatre software. Alles ging goed totdat bijna een jaar later allerlei kwalen begonnen. Ik zal ze hier opsommen:

1. stereo geluid kwam soms niet door de tv speakers
na aan en uitzetten soms door de stekker eruit te halen hersteld
2. HDMI geluid (dus in XBMC HDMI setting ipv analoog) viel uit. Dit lag niet aan XBMC omdat ik het op verschillende manieren probeerde. Dus geen 5.1 genot meer. Herstelde na aan of uitzetten van de ONkyo of de stekker eruit. Soms herstelde het geluid na het aan / uit zetten van de HTPC.
3. Deze problemen werden de laatste half jaar steeds hardnekkiger en kwamen vaker voor.
5. Tijdens dit probleem vielen er aantal andere functies van de ONKYO uit namelijk: instellingen-netwerk, hardware instellingen-firmware update, configuratie afstandbediening. Deze opties werden grijs en kon niet meer gebruikt worden totdat het bovengenoemde geluidprobleem zich herstelde.
6. Het vervelendste was dat ook de USB was uitgevallen ook als geluid hersteld was, de usb toegang was definitief niet meer benaderbaar!
Google wat over Onkyo tx-nr609 hdmi board problemen en je vindt er genoeg over. Net 1 maand voor de garantie periode terug gebracht naar Mediamarkt, terug naar Onkyo Service, onrepareerbaar, omruil gehad. Nu heb ik de TX-NR626 de Wifi met de APP functionaliteit bevalt me prima. Lekker muziek streamen vanaf je smartphone naar je receiver en daarbij bijna al je apparatur als afstandbediening gebruiken met je app. Maar deze review gaat niet over de 626 dus even terug naar 609. THX keurmerk mis ik nu wel maar ik ben geen audiofiel dus maakt mij niet veel uit.

Heb jij ook een Onkyo TX-NR609 Zwart?