Logitech V450 Nano Review

Cafe Del Mar 6 november 2008, laatste update op 6 november 2008, 1.433 views

Logitech V450 Nano

Pluspunten

• USB-ontvanger verdwijnt helemaal
  • super handig & compact
  • uiterst precies
  • lage prijs
  • zuinig met batterij (door de laser)

Minpunten

• geen

Keuze
Ik had een laptopmuis met een draad, zo'n oprolbaar/afrolbaar ding. De draad hing echter constant in de weg en was te kort als je wat bezig was en nadien weer te lang enzo. Grrr.
Ik had een hele tijd terug op Tweakers iets gelezen over een USB-ontvanger die zo klein is dat je het niet ziet zitten. Ik zocht dus via Tweakers zo'n muis en vond een Logitech. Ik ben altijd al tevreden geweest van Logitech muizen en toetesenborden, dus ik dacht: die koop ik. En voor die prijs, kan je niet veel verkeerd doen.

Gebruik
Ik had ergens terloops op een site gelezen van 12 maanden batterij. Ik geloofde er niet veel van en dacht dat er een docking bijgeleverd zou zijn.
Mijn verrassing was groot toen bleek dat er geen docking was en enkel een muis met ontvanger. Anderhelve seconde na het inpluggen van de ontvanger was ik al bezig. De extreme batterijduur wordt bekomen door de laser waar de muis gebruik van maakt. Het is dus geen optische muis, maar een lasermuis. Ik eb bij collega's eens nagevraagd en de batterijduur zou wel degelijk gehaald worden. Zij doen ook tussen de 10-15 maanden met 1 setje batterijen. Ik heb de muis nu nog maar 3 weken, maar ik heb dus alle vertrouwen in de batterijen :).

Software
Eerder had ik eens last met de extra knoppen op een logitech toetsenbord. Ik had stiekem een beetje schrik voor deze muis. Ongegrond zo bleek. De software stond er in een wip op en voor elke knop (het wieltje kan je licht naar links en rechts kantelen) kan je eenvoudig de functionaliteit aanpassen enzo. Werkt top!

De muis is uiterst precies, ligt vlot in de hand en moet dus blijkbaar zelden van nieuwe batterijen voorzien worden, kortom alles wat ik nodig had.

Heb jij ook een Logitech V450 Nano?

jJe hebt bouwkwaliteit 4 sterren gegeven. Waardoor is deze muis een ster verloren?