Specificaties Dual core @ 3,16GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E8500 Boxed Review

Boratsu 11 december 2013, 361 views

Intel Core 2 Duo E8500 Boxed

Pluspunten

• overclockbaar
  • wamte
  • stabiliteit

Minpunten

• geen

Ik heb deze CPU in 2008 gekocht en ben eigenlijk best nog steeds tevreden, maar gezien Lichdom, Dragon age 3 en andere zeer mooie spellen eraan zitten te komen is het nu tijd om eens te kijken naar een upgrade voor deze "best of generation" dual core omdat deze overclocked op 4,1 Ghz nog steeds mee kan in de meeste spellen. Weliswaar niet meer op de "ultra" settings maar goed genoeg voor een processor van 5,5 jaar oud.

Ik ga nu op zoek naar een overclockbare nieuwe processor, want dat is uiteindelijk het meeste waar voor je geld. Een tijd lang op de reguliere snelheid en naarmate de spellen meer vragen, de kloksnelheid verhogen. Eigenlijk is Intel wat dat betreft lichtjaren vooruit op AMD op dit moment.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E8500 Boxed?

Ik ben zelf van een E8400 naar een FX6350 gegaan, moet zeggen dat AMD qua prijs/prestatie verhouding wel beter liggen dan Intel, ze zuipen dan welliswaar wel, maar performance increase is bij mij flink toegenomen.
quadcore in je PC rammen, ssd-tje erbij en je kan weer vooruit :) (heb nog wel een q8300 liggen)
Ik ga voor de moederbord hack (sock 775 naar sock 771) en de XEON E5430. Als ik het e.e.a. opblaas bouw ik een nieuwe PC en anders een mooie upgrade voor heel weinig geld :P

http://ark.intel.com/compare/33081,39107 weet niet of je met gamen daar veel extra baat bij gaat hebben, probeer overigens gewoon mee te denken hoor ;)
Hi Morress,

Ik stap over van de E8500 (niet Q8400) en die heeft maar twee cores. Volgens mij zou dat dan wel wat op moeten leveren. Het liefst zou ik natuurlijk de Intel Core2 Extreme X9770 @ 3.20GHz hebben maar die kan ik nergens vinden, dus dan houdt het op denk ik zo met min socket 775