Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WDR4900 Review

philip3500Newbie 10 december 2013, laatste update op 10 december 2013, 1.474 views

TP-Link TL-WDR4900

Pluspunten

• nieuwe situatie (op de 2 verdieping 2 plafonds, 1 tussenmuur, jaren 30 huis, ongeveer 5 meter afstand tot het modem, tijdstip 18:30 :
  • 2.4 Ghz : 4 strepen 55mb down 14,5 up
  • 5 Ghz : 4 strepen 145mb snelheid download 14.5mb upload 15ms ping stabiel als de tafelberg.

Minpunten

• Voorlopig nog geen

WLAN-bereik Score: 5
We hebben een 150mb verbinding van ziggo en die deel ik met 6 anderen. Het ingebouwde zendstation van het cisco modem was ontoereikend=> 2 tot 3 strepen, lage snelheid en disconnects, helemaal als iedereen in de buurt +- 20 wifi netwerken, ook gebruik maakt van zijn eigen netwerk. Kanaal goed ingesteld, ergens tussen de 9 en 13 (die heeft redelijk wat bandbreedte, 1 t/m 8 haal je max 20mb mee.

Dus ik wil goed bereik (ook op mijn mobiel), constante snelheid, voor 7 personen verdeeld over 3 huizen (huis is gesplitst, 1 hoofdaansluiting). Het modem staat op de begane grond, ikzelf woon op de 2e verdieping, 1e verdieping 2 mensen en dan aan de andere kant in een lager dan begane grond ook nog 2 mensen. Ik had een 5ghz pci netwerkkaart met 3 antennes gekocht en dat werkte redelijk. stabiel 40mb verbinding maar laatste tijd begon het behoorlijk te schommelen (5 tot 20mb vaak, veel te laag dus.

2.4 Ghz : 4 strepen 55mb down 14,5 up

mega verbetering dus. ik heb het modem nu pas net geinstalleerd, dus ik zal later deze week nog aanvullen wat de rest van de bewoners hun ervaringen zijn.

Heb jij ook een TP-Link TL-WDR4900?