Logitech Z-3e Review
Ik heb deze speaker set nu een tijdje, ik had 'm gekocht omdat ik toch wel een fatsoenlijk geluid wou maar zeker niet te duur uit wou zijn. Dit setje ziet er ook nog eens goed uit en past goed bij mijn monitor.
Er zijn al drie reviews die de speakers uitgebreid omschrijven, goede reviews waar ik het volledig mee eens ben daarom richt ik me hier op wat de andere reviewers nog niet behandeld hebben. Wat jammer is dat het snoer wat de kleine speakers en de regelaar unit verbindt met de bas box specifiek voor deze set is, dus verlengen of vervangen is niet (echt) mogelijk. Het voordeel van dit snoer is dan wel dat je niet echt een snoeren bende krijgt.
Na aansluiting viel me op dat de bas zeer aanwezig is, zoals de andere reviewers dat...
Pluspunten
prima set, veel waar voor het geld
Minpunten
extreem veel bas - pas na tweak vond ik het goed genoeg.
Eindoordeel
Er zijn al drie reviews die de speakers uitgebreid omschrijven, goede reviews waar ik het volledig mee eens ben daarom richt ik me hier op wat de andere reviewers nog niet behandeld hebben. Wat jammer is dat het snoer wat de kleine speakers en de regelaar unit verbindt met de bas box specifiek voor deze set is, dus verlengen of vervangen is niet (echt) mogelijk. Het voordeel van dit snoer is dan wel dat je niet echt een snoeren bende krijgt.
Na aansluiting viel me op dat de bas zeer aanwezig is, zoals de andere reviewers dat ook al aangaven. Ik vond het echter te veel van het goede, ik werd het vrij snel zat. Zelfs op de laagste stand was het teveel voor mij (en m'n buren). Aangezien de bas geregeld worden door een simpele potmeter leek het me dat met een simpele tweak de bas aan te passen moesten zijn.
Na opening van de bass-box bleek dat de mooie afwerking niet echt aan de binnenkant is doorgezet. Zeer slechte afwerking met als negatieve topper de 220V aansluiting. De isolatie hoesjes waren niet goed aangebracht en op deze manier zou dit setje niet door een veiligheids keuring heen komen. Op zich simpel op te lossen, maar toch.
De electronica is gemaakt door Labtec. Pardon, Labtec? Yep - zie de foto. Deze electronica is niet echt high-end, maar het werkt en het zal wel goedkoop zijn dus waarom niet. Hierdoor is een ingreep in het systeem ook relatief eenvouding. De bas wordt geregeld door een stereo 4k7 potmeter die via een 2k4 weerstand naar aarde gaan. Met een simpele ingreep heb ik de 2k4 weerstand voor de potmeter gesoldeert en de potmeter direct met aarde verbonden. Het resultaat is nu dat ik de bas volledig naar nul kan draaien. Het regelbereik van de bas was origineel 100% tot 30% regelbaar (waarbij 100% staat voor de maximale bass van het setje) en is na de ingreep ongeveer 70%-0 regelbaar. Deze percentages zijn indicaties, het geeft je een idee over de bas volumes. Ik heb 'm nu op ongeveer 10% staan, wat ik een acceptable bas vind opleveren.
Gelukkig was deze aanpassing mogelijk, anders was de set absoluut retour gegaan.
Reacties (6)
Ik heb het setje ook aangeschaft. Super mooi setje. Ik zou hetzelfde trucje willen doen als jij hebt gedaan. Zou je mij daarmee kunnen helpen? Ik kan op de foto niet zo goed zien wat je precies verandert hebt en ik ben een leek met zulke printplaten.
Ik hoor graag van je.
Ik heb een kleine platte schroeven draaier zo vlak mogelijk in een van de schroefgaten gedrukt en de plaat omhoog gewipt.
Laat even weten of het gelukt is, succes!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn