Apple iPod Touch V2 16GB Zwart Review

Tuxedo-Devito 5 november 2008, laatste update op 5 november 2008, 1.871 views

Apple iPod Touch V2 16GB Zwart

Pluspunten

• Veelzijdigheid van software
  • Interface is een genot
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goed scherm
  • Geweldige gebruikers ervaring (of terwijl de rest)

Minpunten

• Relatief korte accuduur
  • Door restricties van apple zie je sommige software niet zo snel terug op de iPod touch

Geluidskwaliteit Score: 4
Een poosje terug de iPod touch gekocht (de nieuwe versie) en daar was nog geen review over dus schrijf ik em maar ;)

Wat een prachtig apparaat is dit. De interface is gebouwd om zonder stylus te bedienen en dat is een waar genot, zelfs typen op portret modus is goed te doen.

De iPod touch speelt behalve verschillende soorten muziek. Ook films, het kan soms lastig zijn deze op de iPod te krijgen maar eenmaal bekeken is het een waar genot. Zo goed dat de vrouw naast mij in de trein spontaan een opmerking maakte over de beeldkwaliteit die zo goed was. Ook komt de iPod touch met andere applicaties zoals Safari, Agenda (die echt goed is), Mail en Contacten wat de iPod ook een goede PDA maakt.

De geluidskwaliteit is goed, een beetje jammer dat er geen handmatige equalizer in zit maar de voorkeurs instellingen werken voldoende. De oordjes die bij de iPod touch zijn van redelijke kwaliteit maar ik luister liever via een koptelefoon (Panasonic DJ600).

De bouwkwaliteit is echt goed, het scherm krast niet alleen op de achterkrant ontstaan wat krasjes, maar daar stoor ik mij niet aan, vind het ook wel wat hebben persoonlijk. Wat ik lees over de eerste generatie iPod touch is dat de knoppen niet heel stevig aanvoelen. Ik heb een iPod touch van de 1e generatie aangeraakt en ik moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben. Het is niet dramatisch gesteld met de knoppen maar het kon beter (bij de 1e gen) Bij de 2e generatie echter, voelen de knoppen zeer stevig aan. De home knop is direct en de bovenste knop wiebel niet. Nieuw zijn de volumeknoppen op de zijkant die ook goed reageren.

De nieuw iPod touch houd dankzij zijn gebolde achterkant-vorm zeer prettig vast. Het apparaat is lekker licht dus er valt niets op het comfort aan te merken.

De iPod touch kan qua functionaliteit worden uitgebreid met nieuw applicaties en software, veelbelovend is het document to go project van dataviz. Hardwarematig uitbreiden van het geheugen is er echter niet bij. Wel kunnen er via de dock aansluitig andere gadgets worden aangesloten.

De accuduur is een beetje een minpuntje, na een dag intensief gebruik is de accu bijna leeg waardoor je hem bijna dagelijks moet opladen. Als je alleen muziek luistert gaat hij wel wat langer mee.

De prijs van de nieuwe iPod touch is omlaag gegaan naar 264 euries en het apparaat is voor zijn functies niet meer bijzonder duur te noemen. Het apparaat is een genot om mee te werken en zeker zijn geld waard.

Heb jij ook een Apple iPod Touch V2 16GB Zwart?

Nette review. Niet zo zeer in technisch detail maar in gebruikers genot en eerste gezicht gericht.

Wat ik wel mis is hoelang je al je iPod gebruikt (een poosje is verschillend voor ieder). Zo kan ik weerleggen dat je scherm wel krast ;)

Kan je alleen uitleggen wat je bedoelt met "voelen de knoppen steviger aan". Ik heb zelf een 1G iPod Touch en ik vind de knoppen weer niet wiebelen en directe input bieden (wel/geen input en niet geleidelijk verloop van wel of geen)

Wat ook wel interessant is (als tweaker dan) dat je niet ingaat op jailbreaken maar meer richting de appstore (wat ook niet bijzonder uitgelicht is). Wel jammer. Ik wilde wel eens weten wat anderen van deze technieken vonden. (Zelf draai ik gejailbreaked)

Misschien tekort aan plaatjes, maar zoals ik zij, persoonlijke ervaring gericht ipv technisch,

Lekkere review toch ;)

[Reactie gewijzigd door T.Rijkers op 5 november 2008 01:36]

Ik vind persoonlijk de equalizer van de iPod Touch (eigenlijk alle iPods) waardeloos. Zo erg zelfs, dat wanneer je meer bas selecteert, het geluid duidelijk gaat kraken. Erg jammer...
Heb je al geprobeerd om met MP3Gain het geluid te normaliseren?
Bij mij hoor ik namelijk helemaal geen gekraak en klinkt de bas zoals ie moet klinken.

Laat mp3gain gewoon op 89,0 dB staan en klik op 'track gain'.

Mocht dit te zacht klinken dan in iTunes het geluid wat opschroeven (ik heb ongeveer 1 streepje erbij gedaan).
heb je al apple lossless files geprobeerd? bij mij hikken die meerdere malen per minuut, erg vervelend. komt eigenlijk alleen voor in de 'locked' mode, maar toch eigenlijk onacceptabel.
verder een geniaal ding.